Hvorfor bare ta hensyn til overdreven min.

L

leohart

Guest
Hvorfor overdreven fleste bærere diffusjon nåværende blir oversett? Dette problemet forvirret meg lenge, men ingen eksplisitt svaret er gitt.

For eksempel en n / p diode under belysning, for å beregne bildet gjeldende, vi bare nødt til å beregne: 1) gjeldende generert i ferdig region 2) overdreven hullet ble generert på n regionen og diffuse inn utarmet region og få samlet 3) overdreven elektronet generert i p-regionen og diffuse inn depelted regionen og få samlet

For 2 og 3, de er begge store minoritet bærere diffsion nåværende, hvorfor overdreven flertallet hullet (i p) og elektron (i n ) kan ikke diffuse inn utarmet region og få inn? Foton genererer både hull og elektroner!

Det virker i de fleste tiden overdreven minoriteten transportøren spiller en viktigere rolle i enheten, kan noen gi meg en innsiktsfull hvorfor det?Lagt etter 24 minutter:En ting på over foto diode eksempel:

Synes vi er alltid gitt at noen overdreven bærer født i ferdig region eller gå inn ferdigproduserte regionen bli en photocurrent.But hvorfor dette er det?
Den utarmet regionen er bare inne i enheten, en strøm, transportørene må til for bli overført utenfor tømming til ohmske kontakten, region hvordan denne overføringen gjennom utsiden nøytrale skje??

På den andre siden, overdreven mindretallet diffusjon strømmer også eksisterer i nøytralt område utenfor utarmet regionen, kan dette diffusjon eksistere sammen uten å forstyrre den totale gjeldende kjører til omverdenen?

for min forståelse fleste operatører foreta gjennom drift nåværende ikke ved diffusjon.

rajanarender_suram skrev:

for min forståelse fleste operatører foreta gjennom drift nåværende ikke ved diffusjon.

eh par foton produsert i ferdig regionen separate fordi elektrisk felt.ingen minoritet eller majoritet der, alle er bærere.p har overkant hull, diffuse til N side.N har overskytende electgrons, diffuse til p side.når transportøren diffuserer, region opprettet utladet.likevekt når begge diffusjon strømmer likestiller, tror jeg.

Flertallet bærere nåværende er fordi drift, elektriske feltet er ekstern grunn.

ch1k0 skrev:

eh par foton produsert i ferdig regionen separate fordi elektrisk felt.
ingen minoritet eller majoritet der, alle er bærere.
p har overkant hull, diffuse til N side.
N har overskytende electgrons, diffuse til p side.
når transportøren diffuserer, opprettet utladet regionen.
likevekt når begge diffusjon strømmer likestiller, tror jeg.Flertallet bærere nåværende er fordi drift, er eksterne elektriske feltet grunn.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back