hvorfor bruker vi PRBS mønster?

V

vcsel_driver

Guest
hva er bruken av PRBS mønstre? noen kan forklare meg hva som er PRBS mønster? hvorfor er det brukt i testing av en sendere funksjonalitet? noen fikk noen notater om dette?
 
godt fra tidligere innlegg, nevnte du at du var å teste en optisk sender (TX). PRBS mønster er en sekvens av tilfeldige biter av 1 og 0. Den brukes som testmønsteret fordi det kan brukes som et worst case testmønsteret. Bruke sekvensielt bit 1 og 0 vil ikke være en worst case test mønster. Det er alltid bedre å teste en tx med den verste signalet for å sjekke om vi kan hente den verste signalet på mottakeren (rx). En tx som kan overføre en støyende signal nøyaktig til rx definitivt kan overføre et godt signal uten problem. Derfor bruker vi PRBS som testmønsteret. For å teste den optiske tx, må du legge inn en PRBS (ex: PRBS 2 ^ 23-1 på 1.25Gbps optisk signal kanskje på bølgelengde 850nm) til evaluering bord. De PRBS er generert av en Pulse Pattern Generator. Du må koble PPG til en VCSEL kilde og justere utryddelse ratio og gjennomsnittlig optisk makt til ønsket verdi. Lyskilden vil bli koblet til den nakne die (via evaluering bord) gjennom en Tosa eller laserdiode. Du kan observere øyet diagram av det optiske signalet sender i Sampling osciloscope. Deretter kan du valdiate TX utformingen om øyet følger simulering ved hjelp Cadence Spectre eller andre verktøy.
 
u har bombardert meg med mye info. takk. men seriøst jeg forstår ikke halvparten av wat du prøver å si. kan du gi meg et eksempel på en test plan for en optisk sender?
 
vel .. Jeg har gitt til deg i forrige innlegg på ting å lese om. det tar tid å lære. være tålmodig n konsekvent. Jeg kan ikke passere deg noen evalueringsplan føre sin mot selskapets regler. prøve å ta en titt på leveregel hjemmeside, agilents nettside og textronic nettside. u kan få litt info der
 
PRBS-pseudorandom bit sekvensen er bare en "svært tilfeldig" sekvens med helt uten sammenheng med tilstøtende biter ... Det kan betraktes som ekvivalent til "støy" siden autokorrelasjonen er en Kronecker deltafunksjon ... Hvis jeg har en n-bit LFSR, med en innledende tilstand være en av 2 ^ n - 1 heter unntatt "all null sate", kan jeg maksimalt generere en PRBS ved å endre kranene i LFSR ... De PRBS sekvensen gjentas etter alle stater har fullført, derfor er det "pseudo-random" ... Dette er den grunnleggende bak generasjon av CA-koder eller gull koder, bruker larm CDMA og GPS-systemer ...
 
Hvordan sjekker du at PRBS dataene ble mottatt riktig? dvs. hva er algoritmen som brukes for signaturen analysator?
 
[Quote = Sparso] Hvordan sjekker du at PRBS dataene ble mottatt riktig? dvs. hva er algoritmen som brukes for signaturen analysator? [/quote] Jeg tror når vi teste en E1 av PRBS, trenger vi en loopback enhet å videresende signalet tilbake. Etter å ha sammenlignet, kan vi estimere feilen bit.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top