Hvorfor er det bibliotekene for ulike matespenning?

K

Katrin

Guest
hvorfor det er forskjellige biblioteker for ulike matespenning?
Sist endret av Katrin den 17. Jun 2007 20:08, endret 1 gang totalt

Avhengig om jeg forstår spørsmålet riktig måte .....

Hvis du bruker 5.0V IO (som egentlig betyr 5.5V max VDD) i et 4.0V program så ja, dette burde være OK.

Hvis du bruker 3.0VI / O (som betyr egentlig 3.3V max VDD) i et 4.0V apllication så absolutt IKKE.

Problemet er med det senere er HCI degradering (hot carrier injeksjon degradering) ved maks vdd.Når en transistor er partisk ved maks vdd er det en betingelse for Vgs hvor hot carrier injeksjon fra renne til det meste er på et maksimum, som resulterer i maksimalt Ibulk, gjeldende oppdaget fra vdd gjennom mos godt.
Dette Ibulk kan være korrelert (litt løst) til toppen injeksjon av varme bærere inn porten oxide av MOS transistor (merk at dette er en sammenheng er ikke et absolutt).Dette skjer på et bestemt verdi av Vgs, og er en funksjon av Vgs og ikke Vgs_max).
En injeksjon av varme bærere i oxide forringer oxide over tid.
Eventuelle oxide har en iboende maximimun injeksjon verdi vs tid før katastrofal svikt av oksid som en isolator.Dette kalles Qbd (charge-injisert-før sammenbrudd).En god oxide har en Qbd verdi på 1 -10 Coulombs/cm2.Et utmerket oxide har en verdi på> 10C/cm2.En crap oxide JAS en Qbd verdi <1C/cm2.
Det er vanligvis describedby den latural logg over gjeldende.
Dette gjelder også unormal injeksjon i underlaget dioder som kan degradere dem.For eksempel lavere dopet drift regioner i høyere spenning MOS.

Uansett, å gjøre en lang historie kort, er det maks Ibulk korrelert til verste fall coditions for gate oxide.Dette maks Ibulk er korrelert til en verdi av Vgs for et gitt maks Vds.Det bør (må) parametrisk verdi som utganger en meningsfull Qbd verdi.

Vennligst informer .....

Hei Colbhaidh,

Hvis enheten fungerer bare som ESD enheten, det vil si ingen strøm flyter gjennom det under normal drift, vil det fortsatt HCI problem?

Quote:

Hei Colbhaidh,Hvis enheten fungerer bare som ESD enheten, det vil si ingen strøm flyter gjennom det under normal drift, vil det fortsatt HCI problem?

Jeg bruker 3.0VI / O i en 4.0V apllication.
Men I / O-standarden ESD enhetene omfatter bare noen dioder, men ingen transistorer.

Jeg lurer i dette tilfellet, kan jeg bruke denne 3.0VI / O celle for min 4.0V søknaden?
Hvis ikke, kunne så vennligst gi meg noen andre forslag?Jeg leste normalt IC designer bør ikke bruke ikke testet ESD enheten selv, fordi det kan føre til låsen opp.

yibinhsieh skrev:Quote:

Hei Colbhaidh,Hvis bare enheten fungerer som ESD enheten, det vil si ingen strøm flyter gjennom det under normal drift, vil det fortsatt HCI problem?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back