Hvorfor er det stor forskjell mellom-3dB frekvens ...

P

Pipeline

Guest
når jeg simulert en Kaskode forsterker, med kroppen virkning og uten kropp effekt, at-3dB frekvensen er mye forskjellig, som 30kHz og 130kHz.
Kan noen fortelle meg hvorfor det skjer?
Siden utgangen motstanden endres 20%, og produksjonen kapasitans hadde ikke mye chage, jeg forstår ikke hvorfor-3dB frekvensen er mye annerledes.

I tillegg til endring av output impedans, har du også gm av input scenen endret.Dette gjør fot og gevinsten for å endre.Dersom disse endringene ikke rettferdiggjøre all drift av båndbredden din, Coul du også sjekke om alle transistorene være mettet når du aktiverer kroppen effekt.Også gate-bulk og avløp-bulk kondensatorer er nå viktigere, så dette legger mer kapasitans på output node.

Body effekten effekter drastisk transconductance av input differensial pairs.Hence din GBW vil bli berørt drastisk.Husk gm = KW / L (VGS-VTH).Lagt etter 3 minutter:Også er din utgang motstand økt med gjeldende reduksjon.Derfor vil den dominerende polen flytter i. Jeg tror ikke at noen parasittiske cap vil skje drastisk unntatt kilde-bulk kapasitans (som enten er kortsluttet når hoveddelen er knyttet til kilden).

Viktigere, sjekk om transistorer er i metning.Jeg tror ikke, vil det effekt ved at mange like Humungus sa ......

For en dual Kaskode forsterker consistiing av 2 NMOs (M1, M2) og 2PNOS (M3, M4).
Når vi beregner produksjonsgapet kapasitans, bør vi vurdere CDB av M2 og M3 hvis kroppen uten effekt?
Jeg bruker CAPTAB i HSPICE å liste kondensatorer, jeg ser for output node kapasitans er det ingen stor forskjell mellom uten og med kroppen virkning.

Takk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back