Hvorfor er timingen rapporten forskjellen mellom Astro og DC

B

blueant

Guest
I ett tilfelle fant jeg komponentene av tidspunktet banen (samme stjerne punkt, samme sluttpunkt) er forskjellen mellom Astro's timing-rapport og DC timing-rapport.Alle kan fortelle meg hvorfor?
Takk

Fordi disse to verktøyene bruker forskjellige algoritmer for å calculat banen forsinkelse, og det viktigste er banen forsinkelse rapporteres fra DC er last basert og banen forsinkelse i astro er RC basert.

Selv Astro og DC har forskjellige algoritmer, men de bør få det samme resultatet, fordi de alle ønsker å beregne banen forsinket!

DC bare anslå tidspunkt baneinformasjon! Astro teller denne gangen banen i virkeligheten komponent kretsen! Så dette er annerledes!astro er riktig og rett!

clivechen skrev:

Selv Astro og DC har forskjellige algoritmer, men de bør få det samme resultatet, fordi de alle ønsker å beregne banen forsinket!

Det er sikkert forskjellige, sti forsinkelse i dc bare inneholder celle forsinkelse, og banen forsinkelse i astro inneholder både celle forsinkelse og netto forsinkelse [/ quote]

Astro kan ignorere netto forsinkelse.

DC er ikke en timing motor det er en syntese motor, kan du sammenligne Prime time og Astro rapporter, de er nesten tilsvarende

fordi belastningen i ståltauet modellen er forskjellig mellom astro og DC.
blueant skrev:

I ett tilfelle fant jeg komponentene av tidspunktet banen (samme stjerne punkt, samme sluttpunkt) er forskjellen mellom Astro's timing-rapport og DC timing-rapport.
Alle kan fortelle meg hvorfor?

Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back