Hvorfor ikke bruke BJT som enheten av LNA?

W

walkingsun

Guest
fordi det er høyere støyfaktor eller vanskeligere å få matching? takk u

som sa at BJT ikke kan brukes som LNA, er støyen figuren av BJT mye lavere enn MOS, er gevinsten av BJT mye høyere enn CMOS linearitet er lavere enn MOS, tror jeg BJT matching er vanskeligere, men BJT til nå brukt som LNA, i GHz området sjekk www.nxp.com , www.avagotech.com khouly

yeah, og selv i HGH frekvens BJT utkonkurrere den CMOS khouly

Foruten det som allerede er sagt, BJTs har også en lavere 1 / f støy. Jeg tror ikke det er noe vanskeligere å matche en BJT vs en MOSFET, fra hva jeg har opplevd.

Så, hva er den vanligste måten å matche en BJT til 50Ohms med en god NF? [Quote = krashkealoha] Foruten det som allerede er sagt, BJTs har også en lavere 1 / f støy. Jeg tror ikke det er noe vanskeligere å matche en BJT vs en MOSFET, fra hva jeg har opplevd. [/Quote]

hvis u snakker om integrert BJT, er en vanlig måte å bruke degenration induktor, for å gjøre inngangsimpedansen høy, og også øke Ropt, for minimum støyfaktor, bruk sreise coil med gate, med denne u kan få god NF ytelse med BJT hvis diskret, kan u bruke microstrip matching nettverk, også diskrete BJT-er optimalisert slik at det inngangsimpedans er høyere enn integrert dem khouly

Kostnader for produksjon er et problem i å velge MOS ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back