hvorfor kapasitive laster er drived av OTA?

A

amitjagtap

Guest
Hi everybody
hvorfor kapasitive laster er drived med nonbuffered opamp
dvs. OTA mens opamps med buffer brukes til å drive resistive laster

Jeg
er ikke 100% klart på spørsmålet ditt.

Men en kapasitive last krever ikke samme mengde kjøring,
dvs. vi desing op-forsterkere å drive pads på våre chips, de kan kjøre en av chip Capacitance - de ville være veldig sakte men som de ikke kan levere så mye gjeldende.En resistive belastningen på mindre enn 50 kB ville drepe dem - vi har å bruke av-chip buffere.

Old Nick wrote:

Jeg er ikke 100% klart på spørsmålet ditt.Men en kapasitive last krever ikke samme mengde kjøring, dvs. vi desing op-forsterkere å drive pads på våre chips, de kan kjøre en av chip Capacitance - de ville være veldig sakte men som de ikke kan levere så mye gjeldende.
En resistive belastningen på mindre enn 50 kB ville drepe dem - vi har å bruke av-chip buffere.

Gutter tror det vil skje med din gevinst hvis du har en motstander directily ved utgangen.DO en åpen sløyfe analyse.
Du vil miste fullstendig kontroll på loop.
En forsterker er en OTA etterfulgt av en buffer.Og OTA tar vare på det åpne looop gevinst i en buffer.

rajivbhatia wrote:Old Nick wrote:

Jeg er ikke 100% klart på spørsmålet ditt.Men en kapasitive last krever ikke samme mengde kjøring, dvs. vi desing op-forsterkere å drive pads på våre chips, de kan kjøre en av chip Capacitance - de ville være veldig sakte men som de ikke kan levere så mye gjeldende.
En resistive belastningen på mindre enn 50 kB ville drepe dem - vi har å bruke av-chip buffere.

amitjagtap wrote:

Hi everybody

hvorfor kapasitive laster er drived med nonbuffered opamp dvs. OTA mens opamps med buffer brukes til å drive resistive laster

Som til motstander last, hva bastos4321 sa er helt rett.og for den kapasitive Beregnigner tror jeg dens funksjon er å kompensere frekvensrespons til stablize den opamp.

en manglende ting å bastos forklaring er at OTA har (liten) begrenset gjeldende stasjon kapasitet så er det også vanskeligere å levere strøm til lav motstand belastning.

når store strømmer trengs enn buffere komme inn bilde.

Hvis u drive en motstander ved hjelp av en OTA enn gevinsten av OTA bli redusert til en stor grad.

Fordi gevinst = gm (ron | | rop)

nå når u legge en motstander Rload på last, enn dette motstander kommer parallelt ie.ron | | rop | | Rload.

Så det totale paralled kombinasjon reduserer motstand verdi og dermed gevinst.

Dvs y en output buffer (kilde followe) er alltid brukes for å opprettholde gevinst.

OTA stasjonen en liten motstander som er sagt av bastos4321.bastos4321 skulle ønske å teste utdataene gjeldende.Hvis nåværende utgangseffekt er ikke stort nok, OTA kan ikke kjøre en liten motstander.

Utdataene for OTA er en aktuell kilde til å med gjeldende io og nåværende synke nederst med samme gjeldende io, hvis vi kobler en motstander ved produksjon enn det vil forstyrre DC betingelser som motstander trekker det currrent å etablere spenningen (
dvs. vasken gjeldende nå vil ikke være IO).Hvis vi beholde en cap laste enn dette cap ikke trekke noen DC gjeldende i jevn satate og DC forholdene er ikke bekymret

Jeg synes du burde se forsiktig, kanskje det er et filter
. gang WO design LPF med OTA og cap

å drive en kondensatoren, hvis vi har en konstant strøm kilde.som er bra.OTA opptrer konstant gjeldende kilde.,
dvs. det
er o / PIS gjeldende stedet for spenning.

Måten du kompensere en OTA å gjøre den stabil, er å plassere en cap på utdataene til bakken.Ditt polet er angitt som GMC dermed hvorfor en OTA kjører en cap kan brukes en GMC filter.Jo større hetten på produksjon,
desto mer stabil de amp blir.gevinst er gitt ved gm * x * flukt der x ville være skaleringsprosenten faktor av gjeldende speil.Hvis du kjører en motstander med denne amp, det kommer til å drepe din gevinst.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back