hvorfor kapasitive laster er kjørt av OTA?

A

amitjagtap

Guest
hei alle sammen hvorfor kapasitive laster er kjørt med nonbuffered opamp dvs. OTA mens opamps med buffer er vant til å kjøre resistiv belastning

Jeg er ikke 100% klar på spørsmålet ditt. Men en kapasitiv last krever ikke like mye kjøring, dvs. at vi desing op-amper å kjøre putene på våre chips, kan de kjøre en off chip kapasitans - de ville være veldig treg, men som de ikke kan levere så mye gjeldende. En resistiv belastning på mindre enn 50K ville drepe dem - vi må bruke off-chip buffere.

[Quote = Gamle Nick] Jeg er ikke 100% klar på spørsmålet ditt. Men en kapasitiv last krever ikke like mye kjøring, dvs. at vi desing op-amper å kjøre putene på våre chips, kan de kjøre en off chip kapasitans - de ville være veldig treg, men som de ikke kan levere så mye gjeldende. En resistiv belastning på mindre enn 50K ville drepe dem - vi må bruke off-chip buffere [/quote] Jeg vil vite hvorfor OTA brukes for å drive kapasitiv last er det noen problemer når de kjører den resistive lasten.

Gutter tenker hva som vil skje med gevinst hvis du har en motstand directily på utgangen. DO en åpen sløyfe analyse. Du vil miste fullstendig kontroll på sløyfen. En forsterker er en OTA etterfulgt av en buffer. Og OTA tar seg av den åpne looop gevinst i en buffer.

[Quote = rajivbhatia] [quote = Gamle Nick] Jeg er ikke 100% klar på spørsmålet ditt. Men en kapasitiv last krever ikke like mye kjøring, dvs. at vi desing op-amper å kjøre putene på våre chips, kan de kjøre en off chip kapasitans - de ville være veldig treg, men som de ikke kan levere så mye gjeldende. En resistiv belastning på mindre enn 50K ville drepe dem - vi må bruke off-chip buffere [/quote] Jeg vil vite hvorfor OTA brukes for å drive kapasitiv last er det noen problemer når de kjører den motstandsbelastning [/ quote. ] Vanligvis når du designer en integrert krets området er et stort problem, vil en OTA drive gate kapasitanser etc. veldig lett og dermed er det ikke behov for mer komplekse forsterkere.

[Quote = amitjagtap] hi everybody hvorfor kapasitive laster er kjørt med nonbuffered opamp dvs. OTA mens opamps med buffer brukes til å drive resistiv belastning [/quote] Hovedproblemet er åpen sløyfe forsterkningen. Åpen sløyfe forsterkningen er noen ting som dette Av = gm * Ro, hvor GM er transconductance av forsterkeren og ro sin produksjon motstand. Hvis du vil ha en høy gain Ro må være høy, slik at du ikke kan laste utgang med en motstand da dette vil redusere Ro og dermed gevinst. Det er hvorfor OTA bare kjøre kondensatorer. Å kjøre motstander trenger du en driver med lav effekt motstand.

Når det gjelder motstanden lasten, hva bastos4321 sier er helt riktig. og for den kapasitive lasten, tror jeg dens funksjon er å kompensere frekvensresponsen til stablize den opamp.

en manglende ting å Bastos forklaring er at OTA har (liten) begrenset nåværende stasjonen evne så det er også vanskeligere å levere strøm for lav motstand belastninger. når store strømmer er nødvendig enn buffere komme inn i bildet.

Hvis u kjøre en motstand ved hjelp av en OTA enn gevinsten av OTA vil bli redusert til en stor grad. Fordi gevinst = GM (ron | | ROP) nå når u legger en motstand Rload ved belastning, enn denne motstanden kommer parallelt ie. ron | | ROP | | Rload. Så den totale paralled kombinasjonen reduserer motstanden verdi og dermed gevinst. Thats y en utgang buffer (kilde followe) brukes alltid for å opprettholde gevinst.

OTA kjøre en liten motstand som blir sagt av bastos4321. bastos4321 bør ønsker å teste utgangsstrøm. Dersom strøm av produksjonen ikke er stor nok, kan OTA ikke kjøre en liten motstand.

Utgangen av OTA er en aktuell kilde til å med dagens Io og nåværende oppvaskkum i bunn med samme nåværende Io, hvis vi kobler en motstand på utgangen enn det vil forstyrre DC forholdene som Resistor trekker currrent å etablere spenningen ( dvs. vasken nåværende nå ikke vil være Io). Hvis vi holder en cap belastning enn dette cap ikke trekke noen likestrøm i jevn satate og DC forholdene ikke blir forstyrret

Jeg tror du bør se forsiktig, kan være det er et filter. Gang wo utforming LPF med OTA og lue

å kjøre en kondensator, hvis vi har en konstant strøm kilde. det er bra. OTA opptrer konstant strøm kilde., dvs. det er o / Pis strøm i stedet for spenning.

Måten du kompensere en OTA å gjøre det stabilt er ved å plassere et lokk på produksjonen til jord. Din polet er satt som GMC, dermed hvorfor en OTA kjører en cap kan brukes en gmc filter. Jo større hetten på produksjonssiden, jo mer stabil forsterkeren blir. forsterkningen er gitt ved gm * x * Fres hvor x ville være din skaleringsfaktor av dine nåværende speil. Hvis du kjører en motstander med denne forsterkeren, går det å drepe din gevinst.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back