HVORFOR LOOP filteret i PLL FREKVENS synthesizer

R

ravisankar

Guest
HELLO, ALL

HVORFOR LOOP FILTER BRUKT I PLL FREKVENS synthesizer,
hvordan velge båndbredde, rekkefølge.

Kan SØKNAD MERKNADER,
Design COCEPTS.Takk til alle.

Loop filter brukes til å filtrere ut uønskede anspore og også undertrykke støy i kontrolledning for VCO.Dette bidrar til den totale fasen støy.Vanligvis handelen off er settling tid, stabilitiy og støy kravet

Du kan gå til følgende webområde og se på PLL dokumenter
http://www.circuitsage.com/pll.html

loopen filter, brukes til å filtrere utdataene for fase detektor og fjerne høyfrekvent komponenter på det
den BW på filteret avgjøre mange ting, som låser tid, settling tid, loop stabilitet, fase nesen ytelse

u må sjekke Dean boken, fra nasjonale det har en veldig god behandling

kouly

Takk for hjelpen,
Hvis du har SOFT kopi av boken,
kan du sende e-post.Takk, khouly

u finner den her, på edaboard
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=174831&highlight=pll rektor

khouly

Poenget er VCO samarbeider med en DC-kontroll signal, utdataene for PD / PFD ikke DC.Så du bruker en loop filter for å bestå DC bare -> Low pass

Du bør enten fjerne f or 2f avhengig av fase detektor -> design filteret tilsvarende.

Ja, dette er en annen Hensikten med filteret er attenuere referanse spurs som Sadegh sa

khouly

Fordi vi må få et klart Vtune, rekkefølgen og størrelsen på loopfilter er opp til Kvco, ICP, Fvco og båndbredde loop filter osv.

som for så loopbandwidth er opptatt av den må være mindre enn 1 / 10 av referanse frekvens.

men praktisk loopbandwith er rundt 1 / 40 0f referanse fre.

Den viktigste grunnen du trenger en sløyfe filteret er å holde PLL stabil.Når det gjelder kontroll teori, en oscillator har overføre funksjon av K / S, som har 90 grader i fase skift.Avkastningen banen har en Integrator, eller en kvasi-Integrator hvis passive, som også har en 90 graders fase skift som ofte går høyere.Legg dem både opp og åpne sløyfe overføre funksjon GH (e) har en 180 graders fase skift i det på noen (eller mange) frekvenser.Siden lukket sløyfe overføre funksjonen er
G (S) / (1 GH (S)), hvor vinkel GH (S) er nå 180 grader, kan du se at lukket sløyfe overføre funksjonen vil ha uendelig gevinst på frekvensen der omfanget av GH er enighet .Det betyr at det PLL er garantert å pendle / bli ustabil.

Det er det eneste viktige grunnen er det en loop filter.Andre ting som anspore reduksjon osv., er en sekundær fordelen bare.

Loopen filter er utformet slik at vinkel GH (V) går fra nær 180 grader tilbake opptil noe nærmere 90 grader rett rundt frekvensområdet hvor GH (S) størrelsesorden skal enhet.Dette er et krav for PLL å møte hvis det skal bli et stabilt styre loop.

biff44 wrote:

Den viktigste grunnen du trenger en sløyfe filteret er å holde PLL stabil.
Når det gjelder kontroll teori, en oscillator har overføre funksjon av K / S, som har 90 grader i fase skift.
Avkastningen banen har en Integrator, eller en kvasi-Integrator hvis passive, som også har en 90 graders fase skift som ofte går høyere.
Legg dem både opp og åpne sløyfe overføre funksjon GH (e) har en 180 graders fase skift i det på noen (eller mange) frekvenser.
Siden lukket sløyfe overføre funksjonen er

G (S) / (1 GH (S)), hvor vinkel GH (S) er nå 180 grader, kan du se at lukket sløyfe overføre funksjonen vil ha uendelig gevinst på frekvensen der omfanget av GH er enighet .
Det betyr at det PLL er garantert å pendle / bli ustabil.Det er det eneste viktige grunnen er det en loop filter.
Andre ting som anspore reduksjon osv., er en sekundær fordelen bare.Loopen filter er utformet slik at vinkel GH (V) går fra nær 180 grader tilbake opptil noe nærmere 90 grader rett rundt frekvensområdet hvor GH (S) størrelsesorden skal enhet.
Dette er et krav for PLL å møte hvis det skal bli et stabilt styre loop.

Det er et uttrykk for incedulity.

Gjør deg selv en PLL uten en loop filter - For eksempel, en kostnad pumpe med kondensatoren men ingen medfølgende motstander.Slå den på, gjøre noen perturbation, som en fase skritt i referanse frekvens, og fortell meg hva svaret er.

biff44 wrote:

Det er et uttrykk for incedulity.

Gjør deg selv en PLL uten en loop filter - For eksempel, en kostnad pumpe med kondensatoren men ingen medfølgende motstander.
Slå den på, gjøre noen perturbation, som en fase skritt i referanse frekvens, og fortell meg hva svaret er.

Jeg har alltid hatt problemer med teksten bøker forklaring av Loop Filter.Det var ikke
for praktiske, jeg forsto det, men det hadde ikke "REAL" betyr for meg.

Jeg forstår loopen filteret som: En metode for å ta en firkantet bølge puls tog (fra
ladenivået pumpe) og psuedo-rectifiy det til en DC (RMS) verdi, som skal brukes til
Justere VCO (Varactor Diode) til en ønsket Frek.Fordi produksjon av Charge
Pumpen (fase Detector) er en Square wave / Pulse som betyr at (Fourier-analyse)
det er høy Frek komponenter og Loop Filter (lav pass) vil også filter som
ut.Dermed får vi et ~ DC spenning med svært undertrykkes High Frek Spurs (Det vil
wreak ødeleggelse i systemet).

Nå er dette svaret jeg ga gjør praktisk forstand (for meg), men som jeg må jobbe
på debugging VCO kretser jeg tror min definisjon ikke gi meg
innsikt / forståelse Jeg trenger å feilsøke.Kan noen utvide min
forklaringer og fylle ut alle blanks jeg mangler?
Takk

I prinsippet er riktig, men noen viktige kommentarer skal gjøres.En metode for å ta en firkantet bølge puls tog (fraladenivået pumpe) og psuedo-rectifiy det til en DC (RMS) verdi, som skal brukes tilJustere VCO (Varactor Diode) til en ønsket Frek.
Fordi produksjon av ChargePumpen (fase Detector) er en Square wave / Pulse som betyr at (Fourier-analyse)det er høy Frek komponenter og Loop Filter (lav pass) vil også filter somut.
Dermed får vi et ~ DC spenning med svært undertrykkes High Frek Spurs (Det vil

.

wreak ødeleggelse i systemet).1.) Vanligvis viser lowpass er bare for første bestilling fordi ellers loopen kan ikke stabil (90 deg VCO phase shift og maksimal ytterligere 90 deg fra lowpass).Mer enn det, fordi disse stabilitet problemer, lavt pass må utstille en null for å øke fase på den kritiske frekvens regionen.
2.) Derfor filtrering av høyere frekvens komponenter er svært dårlig og en additioinal filter krets er nødvendig med en ganske høy polet (hjørne frekvens) som bare har mindre innflytelse på stabiliteten egenskaper.
3.) Disse forklaringene gjelder alle slags fase detektorer - ikke bare til lade pumpen detektoren.Men filteret krets kan se forskjellig for de ulike PDS eller PFDs som finnes.
4). Oppsummert loopen filter stille en spesiell type lav pass svar har to oppgaver: (1) å attenuere uønskede frekvenser og (2) for å etablere den dynamiske oppførselen til kontroll loop i henhold til reglene for kontroll teori.

Vel, hvis du vil, prøve å lage en pll med en kostnad pumpe men uten kondensatoren.La meg vite hvordan det går!

A charge pumpe pluss kondensatoren former en fase detektoren.A charge pumpen uten kondensatoren er ubrukelig,
fordi den ikke gjenkjenner fase.

La meg vite hva andre eventyr krets du bør vurdere.

biff44 wrote:

Vel, hvis du vil, prøve å lage en pll med en kostnad pumpe men uten kondensatoren.
La meg vite hvordan det går!

A charge pumpe pluss kondensatoren former en fase detektoren.
A charge pumpen uten kondensatoren er ubrukelig, fordi den ikke gjenkjenner fase.

La meg vite hva andre eventyr krets du bør vurdere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back