Hvorfor Manchester koding er mer effektiv enn andre typer koding?

1

1a2s3d4f

Guest
Hei alle sammen, da jeg tok digital og analog kommunikasjon klasse, læreren sa Manchester koding er den billigste og effektiv måte koding sammenligne med Non returnere null, retur null og andre type koding som jeg ikke husker. mitt spørsmål er hvordan vet vi at Manchester koding er effektiv over den andre typen koding. er det en systematisk måte å bestemme. takk

Ja, krever dette en systematisk metode for å gjøre ... The Information Teorien forteller oss om alle mulige koder og hvordan å generere dem og hvordan å dekode dem. Også IT selvfølgelig sammenligne mellom disse kodene og finne den optimale kode. Det gjør studiet for sin lengde abd BW og sannsynlighet for feil i ulike saker ... Analysen er for lang, men du kan henvise til den fra enhver Information Theory bok. BTW: Sannsynligheten for feil er det viktigste sammenligning problemet .. Kamal

faktisk det er en stor feil å si at en bestemt type linje koding er det beste fordi det er ingen berfect linje koding ordningen hver og en av dem brukes i en konkret tilfelle for eksempel gå tilbake til null er svært nyttig i VLSI fordi den har en spektral linje ved klokkefrekvensen og du vil finne at Manchester koding øker BW slik at den kan være ubrukelig i enkelte systemer [size = 6] [/size]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back