Hvorfor min PLL låser opp ved lav temperatur?

L

liberal

Guest
Ved lave temperaturer (-40), My PLL låse opp. Hvorfor? Hvordan å løse? og synthesizer var sjokk, kan det låse eller fase støy forringer, hvordan å løse? Jeg er rådvill ......... Thks

Det er flere mulige ting. For lav temperatur, forsterkeren i feedback loop misfunctions. Monitor spenningen til VCO kontroll inngang. Også prøve å karakterisere VCO av seg selv ved lav temperatur. Mål frekvensen for ulike kontroll spenninger ved romtemperatur og i -40. Vibrasjonen problemet er mekanisk. Noe i kretsen åpne eller shorts. Eller VCO frekvensen er variert ved støt.

Den PFD PLL chip som ADf4113 har uendelig fange båndbredde, hvorfor fortsatt låse opp?

Det er mulig at det er stor variasjon i VCO frekvens. Prøv å endre PLL utgangsfrekvensen (endre sammenligning frekvens for eksempel) og se om PLL låsen på lavere frekvens. By

den PLL er begrenset av VCO, så selv om PFD er infinte låsing rekkevidde på VCO har en certainm tuning kurve

Du må gjøre hva flatulent antyder. Hvis du på -40 grader uansett, melodi linje for VCO er på 14 volt, og strømforsyningen skinnen er på 15 volt, så løkken låses fordi det VCO egentlig ønsket var å se 14,5 volt men op amp ikke kan få der.

Jeg er enig med biff44. Vanligvis en VCO er gjort med en LC oscillator. Når du endrer temperaturen L og C verdi endring. Hvis du har en integrert VCO (integrert L og C) er det stor variasjon (størrelsesorden + / - 20% av hver verdi) i verdier enn endre pendling frekvens. Du trenger å se spenningen i filteret løkke: for at det er nær Vcc eller bakken. Du kan prøve å endre referansen frekvens for å låse PLL, men hvis VCO har endret for mye svingningen frekvensen du ikke vil syntetisere dine ønsket utgangsfrekvens. By

når under mekaniske vibrasjoner, er det sidebands nær transportøren, hvordan vibrasjonene konvertere til elektronisk signal som sidebands?

Så, hva skjedde? Fant du årsaken til at PLL ulåst ved -40?? Mest sannsynlige grunnene du har vibrasjon indusert sidebands: 1) Din referansekode krystall oscillator er om bord og har vibrasjon indusert fase støy 2) din gratis kjører VCO har mye vibrasjon indusert fase støy og a) du har tilstrekkelig åpen sløyfe gevinst, eller b) Mangler du sløyfe båndbredde Rich www.MaguffinMicrowave.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back