Hvorfor mismatch årsaker reflekterte bølger

hvorfor bølger som går gjennom en overføring linje reflekteres tilbake, dette skje når impadance av linjen er ikke lik den impadance av generatoren eller til impadance av lasten.

så, igjen, Hvorfor misforhold årsaker reflekterte bølger

Jeg tar et stikk på den.Jeg tror fokuset på kort ved resonans frekvensen.Du vet lengden må være så mange bølgelengder og linjen vises som en kort ved resonans frekvensen.Dette er ikke en kort, men det er characterstic impedans som er nær en kort.Dette er hva som gir deg en 50 ohm kabel.Nå må du gjøre det 50ohm kabel for å realisere eiendom avlyser induktans og kapasitans og komme opp med et kort.Dette 50ohms er nøkkelen.Husk at linjen impedans er avhengig av belastning.Et sted mellom en åpen og en kort.Dette må være 50 ohm for å gjøre det en 50 ohm kabel.Dersom kilden impedans er for høyt, da signalet blir avhengig linjen motstand som ikke er god på grunn av Reaktans.Du trenger en lav kilde motstand slik at signalet vil bare se denne motstanden.

Hei.

Den avslutning impedans roller som en grense tilstand.Formelt kan du sove i andre-ordens bølgelikningen med avslutning av belastning som en grense tilstand, så vil du finne ut to begrepene representerer en bølge hendelsen til avslutning av belastning og den andre bølgen som kom ut av avslutning belastning.

Jeg liker å tenke på det reflekterte bølgen som et visuelt hjelpemiddel i å bestemme hva spenningen gjør i systemet.Vi vet alle at nåværende eller energien er tilbake med Reaktans i systemet.Du vil huske at Reaktans alene forårsaker ikke stående bølger.Så, med en stående bølge, har du et signal og DC forskyvninger langs linjen.

kan du ta et speil.
når den ikke kan absorbere lys deretter reflektere det.

Jeg vet om to måter å forklare dette fenomenet.En bruker lumped modeller, og den andre bruker kvantefysikken.Jeg foretrekker lumped modellen.Jeg har trukket lumped modellen tilfelle hvor slutten av sendingen linje er avsluttet i en åpen krets.Merk at lumped modellen er en måte å beskrive overføring linje med komponenter som R, L og C.

1) Bølgen fra Vs begynner å forplante seg nedover overføring linjen
2) Den første kondensatoren er ladet
3) Den andre kondensatoren er ladet
4) Den tredje Kondensatoren er ladet, men siden dagens ikke kan strømme gjennom en annen avdeling (på grunn av åpen krets), det spole og dens unstopping gjeldende restriksjoner tredje kondensator utover Vs.
5) Siden potensialet på den tredje kondensator er større, nå aktuell flyt vil etterhvert bli motsatt retning og renner tilbake til kilden, lade påfølgende kondensatorer.

Nå oppmerksom på at hvis overføringen linjen ble avsluttet i en kort, gjeldende ville flyte gjennom korte og tilbake til kilden nederst på krets.Dette ville føre til hver kondensator fra høyre til venstre til å slippe i sving, noe som fører til 0 volt å bli sett på linjen.Så, med både korte og åpne forklart, er noe annet en sak mellom disse to ytterpunktene.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Rudane forklaring er ganske imponerende.

Boundary tilstand kan forklare stabilisert løsningen ikke hva som skjedde ved første sekund.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back