Hvorfor pendrives LED doesn slå av etter bruk i Linux

C

claudiocamera

Guest
Hei der! Når du bruker pendrive i Windows når systemet indikerer at pendrive kan fjernes trygt sin LED-lampen-off. Når du bruker pendrive i Linux (Kurumin - Brazilian Debian-distribusjonen) Whe jeg avmontere enheten sin førte ikke turn-off ikke? Vet du hvorfor? Er det normalt? Er noen risiko for skade på enheten? Hilsen Claudio

Burde ikke skade filsystemet. Når du avmontere filsystemet, er alle buffere spyles.

[Quote = cfant] Burde ikke skade filsystemet. Når du avmontere filsystemet, er alle buffere spyles. [/Quote] Om filsystemet jeg tviler ikke på at det ikke er noen problem. Min tvil er om skade pendrive selv, virker det som om windows xp kutter strømmen i USB-port hvor pendrive er, i motsetning til linux doen't ser ut til å gjøre det samme. Så, hvorfor LED-lampen-off i Windows XP og ikke gjør det samme i Linux? Er det en sjanse til å skade pendrive når du kobler den med LED på?

Det er lite sannsynlig at du vil skade pennen stasjonen hvis du trekker det fra en på USB-port. Den eneste grunnen til at du trekker ut eller koble fra stasjonen i Windows er den samme som demontering av filsystemet. Dermed er det trygt å fjerne enheten mens LED er fortsatt på forutsatt at filsystemet er avmontert Cheers Slayer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back