Hvorfor skjerming linjene er koblet til VSS ikke VDD

A

analayout

Guest
Hei Alle,

Hvorfor Vanligvis skjerming linjene er koblet til VSS ikke VDD?

Hilsen,

Analayout.

hi analayout,

Skjerming for radiated emmisions og radiated immunitet.For eksempel i styret layout du sette skjold mellom høy hastighet klokke og data linjer fordi høy hastighet klokken linjer kan utstråle EMI støy til andre data linjer.Den skjoldet vil bare motta disse EMI fra klokken linjer og spre dem til bakken (VSS).

Hei,

Er EMI skjerming og elektroakustikk statisk skjerming er samme?
Wht jeg mente er skjerming i høy freequeny Ic layout f.eks: - skjerming av Differential pair inn i ADC layout.

Hilsen,

Analayout.

Hi analayout,

Im ikke sikker på om både shieldings er de samme i IC design.Men i styret nivå, er det annerledes.
Jeg er ikke også kjent med ADC layouts, men hva Ive nevnt i forrige notat, skjold skal være koblet til jord (VSS), fordi det er behov for å spre støyen til jord.Det gjelder alle shieldings, kan det være i styret eller IC nivå.

Det gjør egentlig ikke noe å si hvis du koble skjermen til VDD eller VSS, du trenger bare å koble den til en lav impedans nettet.

Hva skjerming linjer som,
i likhet med andre lignende kobber spor i PCB?

Hvordan kunne du si er en mer sterkere til andre?På det grunnleggende.Begge er spenninger i lys av fysikk.

net som krever sheilding må være knyttet til bakken som vdd normalt bråkete signal på grunn av veksling.

Se opp alan Hastings boken.

andrew_matiga wrote:

hi analayout,Skjerming for radiated emmisions og radiated immunitet.
For eksempel i styret layout du sette skjold mellom høy hastighet klokke og data linjer fordi høy hastighet klokken linjer kan utstråle EMI støy til andre data linjer.
Den skjoldet vil bare motta disse EMI fra klokken linjer og spre dem til bakken (VSS).

sandeep_torgal tror jeg (og jeg har målinger bevise det) som i prinsippet det spiller ingen rolle om du bruker VDD eller VSS som skjold.Som jeg sa, det akkurat som å være en lav impedans nettet.I en enkelt levere systemet, gjeldende fra VDD vil også flyte på VSS.Forskjellen er at VSS kanskje mer Bond ledninger og har helt sikkert en fin bakken plane off-chip.

Vi skal knytte skjoldet til VDD / VSS avhengig wheteher gjeldende er kilde eller vasken.Dette vil inturn bidra til å redusere cap mellom data linje til skjerming linjer.
Korrekt meg om er feil, eller om det er andre meninger.

Hilsen,
Sandeep

Jeg tror du er forvirrende skjerming og decoupling.Jeg er enig med deg at hvis du har, for eksempel, porten til en pmos i gjeldende speil du kanskje vil decouple med hensyn til VDD og gate av en nmos wrt VSS men dette er ikke skjerming.

Hva om du vil "beskytte" inngangssignalet av ADC fra klokken?Er det synker eller sourcing gjeldende?Verken.
I dette tilfelle du ønsker å ha en linje som går parallelt til inngangssignalet - mellom inngangssignalet og klokke - og koble dem til enten VDD eller VSS.Nå er du skjerming inngangssignalet.

Det er ingen forvirring med hensyn til skjerming og de-kopling.
Gi meg beskjed hvis du noensinne skjold klokken linjer?Hvorfor ikke?Sine på grunn av koplingen cap grunn av skjerming.

For å beskytte skriving av ADC fra klokken vi skjerme input og knytte skjoldet til bakken.Ground er foretrukket som vi kanskje ikke ruten den VDD powerlines over.

Hilsen,
Sandeep
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg pleier ikke skjerme klokke linjer (de er aggressors til analoge signaler) for den eksakte årsaken du nevner:
The skjoldet kan laste klokken unødvendig - og dermed øke energiforbruket.Jeg bare skjerme viktige analoge signaler (dvs. inngangssignaler, skjevhet linjer ...).

Jeg er enig med deg at VSS er trolig enklere å bruke enn VDD.

hvis du bruker ptap på p-underlaget, må du koble til VSS, hvis du bruker NWELL og ntap (som gjør størrelse større) som vakt ringen, det må være koblet til VDD.
om det
er metall, ja, jeg er enig i at VSS er uaually mer stabilt og tilgjengelig.

Jeg tror det er grunnen til noisy signal hvis det er noen !!!!...hvis noen vet perfekt kan du gi meg beskjed

Skjerming er nødvendig for å beskytte kritiske signaler fra støyende signaler.
Vanligvis vi skjerme de kritiske signaler framfor clk signaler som de øker belastningen på clk signal.

Og det
er bedre å koble skjerming linjene VSS som den
er mer stabil enn VDD og det
er en lav impedans banen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back