I2C programmering

A

Arup

Guest
hallo,

Jeg er ny på mikrokontroller basert applications.right nå jeg bruker en mikro (ST7FLITE09) som ikke har en I2C port.i behov for å kommunisere med 24c08.How kan jeg gjøre det ... jeg trenger å skrive en software emulert kode for grensesnitt mikro med eeprom.i kjenner fremgangsmåten .. start slave addr R / W ack location addr ack data ........ stopp
Kan noen hjelpe meg å gi noen kode skrevet i C. .. hvilken måte jeg kan skrive alle disse rutine.hvilken måte og hvor kan jeg få lave og høye disse SDA og SCL linjer ...
pls hjelpe.takk,
Arup

Quote:

Hvilken måte jeg kan skrive alle disse rutine.
hvilken måte og hvor kan jeg få lave og høye disse SDA og SCL linjer ...

Den vedlagte zip inkluderer programvaren implementert I2C rutiner for PIC og kan være et nyttig utgangspunkt.

Hvis du vil vise skjematisk trenger du en demo-versjon (eller bedre) av Proteus.

Iain.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hvis kontrolleren ikke ha I2C støtte.Du kan bruke port pin for dette.
Er du interessert i forsamlingen skriftlige deretter søke på Phillips semiconductor url.Det er gitt der.
Eventuelle andre supprt relatert til I2C skrive meg??

Jeg har skrive i2c funksjon kode i C. Du kan referanse koden i vedlegget.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

hello Arup, det er gratis I2C rutiner både i C og montering tilgjengelig på internett (jeg tror du kan finne en god en i Philips-område).Jeg foreslår at du først går til Philips nettstedet og lese I2C manuelle og forstå I2C protokollen grundig, fordi hvis du planlegger å bruke en forhåndsskrevne rutinemessig uten forståelse I2C det sa stor sjanse for at du vil ende opp med å bruke mye mer tid for feilsøking

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back