IC spørsmål (ubrukte pinner)

N

nwo4life

Guest
Hei,

Jeg bruker en 74LS157 (Quad 2-1 multiplekser).Men jeg trenger bare å bruke én av 2-1 multiplekser.Mitt spørsmål er, bør jeg jorde pins jeg ikke bruke eller la dem være i fred.

Takk

i dataark sin er det gitt at:
Merknad 2: Ikke mer enn én utgang skal være kortsluttet gangen.

så du skrånende binder all produksjon pins til enten GND eller VCC, så det er bedre å holde dem åpne.
Om innspill Jeg føler at det er bedre å holde dem åpne

hilsen
JSP

nwo4life,
Det er best å binde innganger til en stat som vil tvinge utgang til en kjent tilstand.På denne måten utgangene kan ikke bang opp og ned som svar på støy på det åpne innganger, skaper støy og EMI.
.
For eksempel knytte minst en inngang på en Og eller Nand gate til bakken ("" 0).Tie minst én inngang av en eller eller Nor til "1".Tie klokken innganger til eithe "0" eller "1".Hvis en enhet har et restarte eller klart input, knytte en av dem til den aktive staten.
.
Vennlig hilsen
Kral

enheten du bruker, er en bipolar logikk familie (lav effekt SCHOTTKY).Jeg pleier å bare la dem flytende fordi disse enhetene ikke er utsatt for låsen opp på grunn av ekstern støy, i motsetning til CMOS logikk enheter.men Kral har et poeng, er det bedre om du tvinge dem til en kjent tilstand.også se hvilken effekt staten får du lavere energitap, som er enda bedre.den nedre verdien av innspill vil strømmen gi deg lavere energitap.Jeg tror for TTL det er bedre om du tvinger utgangen til logikken hi.Jeg er sikker på nnot skjønt ...som avhenger av produksjon driveren av din logikk enheten .....

yippo!gelidude er rett, bare la dem flytende og som er ...

nwo4life,
I re-lest mitt forrige svar, la jeg merke til en feil, bør du binde ubrukte restarte eller fjerne innganger til "inaktive" tilstand.Dette er trolig ikke gjelder for din multiplexer søknaden, men det er imprtant ved bruk av flip-flopper, tellere, etc som har direkte angi eller fjerne innganger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back