IC5: dyktighet og arvet Connection

H

hqqh

Guest
Hei,
Jeg har en hierarkisk skjematisk i ic5033 og prøve å få tilkobling (med dyktighet) av garn som er koblet sammen med nedarva tilkoblinger.
er det mulig å få alle terminaler av forekomster på dypere hierarkier, som er koblet til et nett på øverste nivå?
takk på forhånd
hqqh

is the dbId of the instance, then

Anta
inst. er dbId for eksempel, så
inst. ~> instTerms
er listen over forekomst terminaler.
Bruke
inst. ~> instTerms ~> net ~> navn
kan få netname liste koblet til forekomster.

Hi Hughes,

thanks for your reply.Men jeg har det problemet, at jeg vil vite alt terminal, som er koblet til et nett.Jeg vet at jeg kan få denne informasjonen ved hjelp av kommandoen:
netid ~> net ~> instTerms ~>
inst. ~> navn, der netid er databasen id av netto.men det store problemet er, hvis du har arvet tilkoblinger, de '~>' operatør ikke fungerer.
slik
jeg ser etter en ferdighet-funksjon, som forteller meg om en netto har slike arvet tilkoblinger og som net eller terminal nettet er tilkoblet.

hilsener,
hqqh

Hi hqqh,

Jeg håper denne gangen jeg ikke misforståelser deg.

Gitt en netto navn 'netName "i cellview cv (dbId), følgende ferdigheter programmet vil skrive ut alle forbindelse med forekomster' netSet eiendom.
Code:(Foreach inst. cv ~> forekomster

(Med mindre inst. ~> nlAction & & inst. ~> inst. ~> nlAction == "Ignorer"

(Foreach nærheten inst. ~> rekvisitt

(Når nærheten ~> Verditype == "netSet" & & nærheten ~> verdi == netName

(Printf "% s er koblet til% s /% s \ n" netName inst. ~> navn nærheten ~> navn)

); Slutt når

); End-foreach

); Slutt med mindre

); End-foreach

hi Hughes,

du er et geni!Dette er akkurat hva jeg vil.
men du nevnte standard arvet tilkoblinger, som ikke vil bli skrevet ut av dette skriptet.Jeg trodde at alle arvet tilkoblinger er definert av netto uttrykk??
Jeg tror jeg må lese "nedarva forbindelse flyt guide" for Cadence dokumentasjon, for å forstå therory bak disse typer tilkoblinger.
Takk igjen.

greetings, hqqh

Hi hqqh,

Du flatet meg.Jeg
er veldig glad for å diskutere Dyktighet programmering med deg.

La meg forklare hva jeg mener med standard arvet tilkoblinger.
Anta at jeg har bygget en INV celle.I den skjematiske visningen kilden til PMOS er koblet til et nett med en netto uttrykk - den 'Egenskapsnavn' er 'vdd "og" Standard Net' er 'vdd! ".I øvre cellview, noen av INV tilfeller ikke har et netSet eiendom kalt vdd.Deretter pmosfet kilder i disse INV tilfeller bør være koblet til 'vdd!som standard.Men programmet postet ovenfor vil ikke finne disse tilkoblingene.Heldigvis standardverdien av netto uttrykket kun kan settes til en global netto navn.Derfor trenger vi ikke å søke hele hierarkiet for hver standard tilkoblinger.Etter fullført hierarkiet er netlisted, alle standard tilkoblinger dannet.

Jeg prøver å gjøre ting klart.Men kan du tilgi meg for min dårlige engelsk ...

Med vennlig hilsen,
Hughes

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back