Ideal Sampler i Cadence

T

terryssw

Guest
Jeg ønsker å simulere en Switched-Jernbane kretser og jeg bare vil prøvene i slutten av en av de to klokken faser.Vil noen vite hvilken metode for å bygge et ideelt diskrete sampler i Cadence?(Ikke Eksempelkode og vent,
fordi jeg ikke vil at sin (x) / x coloring effekt, jeg ønsker en diskret punkt sampler)

Eller på andre måter, vil jeg direkte vurdere output spekteret i Cadence.Hvis jeg plottet transientresponsen bølgeform av SC-krets og deretter bruke fft funksjonen, vil det generere spekter med sin (x) / x coloring effekt.Er det mulig å fjerne slike effekter?Takk til alle på forhånd!

Hei,
Jeg tror du kan bruke verilog-A sampler levert av Kundert på er site:
http://www.designers-guide.com/VerilogAMS/
Det tar verdien av signalet og skrive den i en fil.Derfor har du en diskret drift og kan utføre FFT analisys bruke matlab (eller oktav eller Excel ...).Jeg tror at siden effekten vises ikke i dette tilfellet.
Håper det hjelper.

Takk for informasjonen.Egentlig har jeg allerede en titt på dokumentasjonen på denne nettsiden, er det en ideell Eksempelkode og hold modellen og produksjonen har siden coloring effekter.Har du andre ideer?

Er vi henvise til den samme modellen?
Det er faktisk to SH modeller (ett for SpectreRF), som faktisk en bryter og en kondensatoren.De kalles "Ideal prøven og innehar" (i "Functional Models") og "Periodisk spor og holder" (i "RF-modeller).De introduserer siden spec, fordi det er en hold tid.Jeg henviser til "Periodisk sampler" (i "Functional Models"), som ikke er en elektrisk modell, men spenningen verdi og lagre den i en fil.Derfor vil vi ikke har hold tid.Jeg brukte den før, og jeg hadde ikke den siden.
I tilfelle vi henvise til den samme modellen, Jeg beklager å si at jeg har ingen annen idé.
Hilsen.

Er den virkelig?Kan du fortelle meg hvordan kan jeg bruke dette i spekter?Dette er bare en Verlog-A lanugage, hvordan kan jeg bruke det som Skjematisk forekomster?

Også jeg ønsker å simulere en PSS analyse ved hjelp av denne modellen.Gjør det har skjult-statlige problemer?

For å bruke Sampler,
laste ned Verilog-A (spekter kompatibel versjon).Opprett en ny celle-visningen, og velg "VerilogA Editor" som et verktøy (i stedet os Skjematisk Komponist).Ditt tekstredigeringsprogram skal åpne, og du trenger bare å kopiere innholdet i modellen innsiden.Du bør endre utdataformatet, filnavn, så tror jeg i så fall det beste er å referere til Verilog-A dokumentasjon.Når du avslutter tekstredigeringsprogram, Cadence vil spørre deg om du vil opprette et symbol visning.Si ja, og det vil generere pin fra modul parametere.Deretter kan du bruke den i deg schematics.
Som for å bruke den med en PSS, jeg
er ikke sikker.Jeg vil si det er ingen skjult tilstand, så kunne du gjøre det.Men jeg
er ikke sikker det er et fortrinn å bruke den i en PSS.Så vidt jeg forstår, PSS gjøre kort forbigående,
vil noen math.Så bruker denne modellen,
får du bare noen få punkter.Jeg anbefaler at du
vil gjøre en transient analisys må få nok poeng til å gjøre det FFT (2 ^ 12 til 2 ^ 14 gir fine resultater).

En annen ting,
er standard modellen har en differensiell inngang.Personnaly Jeg brukte en modifisert versjon.Jeg kopierte den her.
Hilsen.

---------------------
/ / VerilogA for global, outSampler, veriloga

`include" constants.h "
`include" discipline.h "

modulen outSampler (clk, in0);
skriving clk, in0;
elektriske clk, in0;

parameter heltall log_time = 1;
parameter reell vtrans_clk = 1;
parameter heltallsverdi dir = -1 fra [-1:1];

heltall fileID;
heltallsverdi teller;

analog begynne
@ (initial_step) begynner
fileID = $ fopen ( "~ /% C: t: r_% I.dat");
$ fstrobe (fileID, "# Generated by spekter fra forekomst`% M ' ");
$ fstrobe (fileID, "# navn: sigout");
$ fstrobe (fileID, "# type: matrix");
$ fstrobe (fileID, "# rader:");
if (log_time == 1)
$ fstrobe (fileID, "# kolonner: 3");
ellers
$ fstrobe (fileID, "# kolonner: 2");
count = 0;
slutt

@ (Final_step)
$ fclose (fileID);

@ (Kryss (V (clk) - vtrans_clk, dir, 1.0, clk.potential.abstol)) begynner
if (log_time == 1) begynne
$ fstrobe (fileID,
"% d \ t% -. 10g \ t% -. 10g \ t",
count, $ abstime, V (in0));
end else begynne
$ fstrobe (fileID,
"% d \ t% -. 10g \ t",
telle, V (in0));
slutt
count = count 1;
slutt

slutt

endmodule

Takk for replys, og det fungerer godt!

Som en takk til deg,
og følgende er noen opplysninger om PSS og QPSS:
I normal FFT simulering en måtte simulere lange sykluser å få nok poeng til løst i innhenting FFT.Dette er spesielt kostbare simuleringer når du vil løses veldig bot frekvens (de i svært-smale band som
f.eks sigma-deltaet modulators), som normalt minst 10 (normalt 20 sykluser) av den laveste frekvensen komponenter kreves.Men hvis du bruker PSS eller QPSS, Simulatoren funnet sin jevn-statlige løsningen direkte, og nå alle Spectral makten er konsentrert bare på fundamental frekvens og harmonics (derfor du ikke har noen lekkasje, og du har bare en kasse på grunnleggende frekvens).Vanligvis PSS simulering kan ta 3-4 gjentakelse slik at konvergerer, og dette tilsvarer du har en transient simulering av 3-4 sykluser.I trange-band simulering dette vil spare deg for mye tid.Men hvis du vil ha en niceful bilder av spekteret (dvs. inneholde støy etasje av FFT), du har fortsatt å gjøre transient simulering.

Jeg kom til denne gamle innlegg fra en kobling i andre innlegg.

I det siste innlegget av terryssw Jeg forstod ikke ideene om PSS
og delta-sigma modulators.Så vidt jeg forstår, SDM's produksjon er ikke et periodisk sekvens, så PSS kan ikke brukes for å få produksjonen Spectra.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back