IE3D port asignment problem

J

junta99

Guest
Hei,

Jeg prøver å sette opp et problem i IE3D der det er en kant-innmatede lastet antenne.Problemet er dette:
Når du konfigurerer avanserte forlengelse differensial-porten på microstrip Jeg ønsker å sette inn en sonde feed å sy, men programmet gir meg en feil: "ute av stand til å bygge probe-feeds med feilkode (IC = 1) ".

Dette problemet oppstår bare når jeg bruker endelig bakken flyet.I tilfelle uendelig ett, alt er bra.

Please help.

Thnx.

hei,
Jeg
gjorde ikke helt forstå problem.R u prøver for dual feed antenne?
kanne u laste opp skjermbilder av referansedokumentet og IE3D struktur slik at jeg kan prøve å løse problemet.

Hi balaguru thavamani,

Takk for svar.

Vel, det er faktisk ikke en dual-feed. Jeg lasting antennen med kondensatoren.For å gjøre det, så det
er foreslått i håndboken, har jeg til EM simulere struktur med to porter og deretter i MODUA jeg skal "Legg Parameter Module", legg til en cap på strøm, kort og resimulate, men jeg kan ikke selv sette opp en sonde strøm når du arbeider med endelig bakken flyet og en differensiell Advanced Extension port.

Jeg mistenker at det er noen konflikt, at jeg ikke er klar over, mellom de to typer porter (Advanced Extension og Vertikal Språktilpasset (sonde feed)).

Kanskje det er en annen måte å inkludere vertikalt plassert samlet element i mellom to lag i modellen der endelig bakken Flyet brukes?

Takk igjen.

Hei,

Både vertikale lokaliserte og sonde strømmen er av forskjellig type.
I slike tilfeller u kan prøve ett vertikalt lokaliserte port og en sonde feed port.
Etter simulering u kan fjerne sonde feed port legge samlet element i modua og deretter resimulate det i modua.
Fortsatt hvis u finne noe problem u kan sende meg strukturen
vil jeg prøve å løse.

Hei, junta99:

Jeg tror enten "probe-feed til patch" parametere er ikke riktig, eller du kan ikke angi endelig bakken flyet riktig.Du kan sende din. Geo-fil og fortell din "probe-feed til patch" parametre til meg (Jian (at) zeland.com) og jeg kan hjelpe deg.Hilsen.

Hi Jian,

Takk for forslag.Jeg har faktisk prøvd å bruke Zeland opprinnelige prøven fil: "meander4.geo" hvor bakken flyet skal være klart definert.Selv med dette bildet av sonde-feed til oppdateringen kan ikke legges til, og følgende feilmelding kommer opp: "Noen porter er registrert som ugyldige, og de blir fjernet!"

Som for å definere sonde-feed å sy, den synes å være ganske enkelt, jeg vanligvis godta standardinnstillingene for negative og positive nivåer.Jeg har også prøvd alle dele alternativer og flere antall divisjoner av en sirkel.Nei.

Jeg ville virkelig satt pris på om du kunne bare teste meander4.geo fil ved å legge probe-feed å sy porten mellom spor og bakken.

Takk.Lagt til etter 7 minutter:Hi balaguru thavamani,

Jeg er enig med deg på samlet element tillegg og simulering.

Som for vertikal lokaliserte og sonde feed Jeg må uenige.Hvis du bygger et enkelt sonde feed på en endelig eller uendelig bakken flyet og kontroller Port-> Porter egenskapene du vil se at sonde feed faktisk vertikale lokaliserte port.

Som om problemet mitt kan du se "meander4.geo" fil som beskrevet i mitt forrige innlegg.Det kan være min PC
er problemet, ellers ser ut som en feil porter oppsett eller et insekt.

Takk.

.

I stedet for differensial port u kan bruke vertikale lokaliserte port ved å velge sporingsfilen hjørner og ved å følge veien
Adv. redigere -> Build via tilkobling på kantene.

Probe feed kan også være mulig.
Jeg
har tildelt vertikale lokal port og sonde feed som nevnt example.Find vedlagt fil av ovennevnte konfigurasjon.
.

For riktig forståelse går gjennom IE3D Manual kapittel-7 / 16.

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei Fyrene,

Takk gå til balaguru thavamani for å peke på at vertikal lokaliserte porter bør brukes i stedet for differensial avanserte forlengelse.Mye verdsatt.

Gikk gjennom det meste av manuelle, ingen omtale av ulike port konflikter funnet.Betyr det at i IE3D havnene i strukturen må være av samme type?Eller er det bare differensial avanserte Extension port som krever ekstra forsiktighet?

junta99 wrote:Betyr det at i IE3D havnene i strukturen må være av samme type?
Eller er det bare differensial avanserte Extension port som krever ekstra forsiktighet?

Som det ble nevnt tidligere sonde feed og vertikal polarisert er porter av samme type:

REF: ie3d_manual, App.I, p.10, sitat: "Probe-Feed til oppdatering: Det er en automatisk måte å bygge opp en vertikal Språktilpasset port."Mine spørsmål er fremdeles gyldige: betyr det at i IE3D havnene i strukturen må være av samme type?
Eller er det bare differensial avanserte Extension port som krever ekstra forsiktighet?

Hei, junta99: Det er ikke nødvendig å være av samme type.For "invalid port oppdages ..."etter en geometri operasjon, er det mulig at det kompliserte operasjonen endrer geometryso sigficantly som IE3D/MGRID kan ikke gjenopprette porten etter operasjonen.Det skal ikke skje mye særlig i den nyeste utgaven.Men en slik situasjon kan ikke helt unngås fordi polygoner og havner er forskjellige objekter og port dokument er avhengig av polygon objekter.Når noen avanserte operasjoner gjøres på mangekanter dokument, kan det påvirke port objekter.Avhengigheten har blitt godt ivaretatt i IE3D/MGRID mens det fortsatt er sjelden mulighet problemer er oppstått.Når så fall skje, du bare prøve å re-definere droppet porter.Hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back