IF agc ciircuit design bruker spenning feed-back ampifiers

H

huvarda

Guest
Hei,

Jeg trenger informasjon om utformingen IF forsterker med agc (Automatisk få kontroll) krets.Egentlig er jeg interessert i andre del akkurat nå.Hvordan kan jeg designe en AGC krets bruker spenning tilbakemelding forsterkere (for eksempel LMH6622? Hva bør parameterne Jeg er interessert i på begynnelsen?

Jeg ønsker denne kretsen oppdage utgangssignalet av IF forsterker og bruker dette signalet, styre gevinst på IF amplifer.That's it.

takk

Det er flere ting å huske på med AGC kretser.

1.Metoden for å redusere gevinst skal ikke produsere forvrengning.

2.Gevinsten reduksjon av stadiene bør gjøres med det siste redusert første siden den har den største signal.Gjør et støy og forvrengning analysen for alle dine kandidat reduksjon ordninger for å bekrefte valget.

3.Gevinsten reduksjon bør bli forsinket.Det er for små signaler under en viss verdi gevinst skal ikke bli redusert, bare signaler over sperregrensen bør activat den AGC.

4.Tiden konstantene er viktige.Du bør ha et kortere konstant for å redusere gevinst og en treg ett for å heve den.Dette vil redusere forvrengning av modulering på signalet produsert av få varianter.

5.Stabiliteten i tilbakemeldingene loop er viktig.Husk på nonlinearity av noen detektorer (output vs skriving) og noen få elementer (kontroll volt kontra gevinst).Du må beregne loop gevinst for alle signal nivåer for å sørge for stabilitet.Den gamle Drake R7 mottakeren hadde dette problemet.Du måtte redusere AGC loop få under Fabrikkinnstilling å gjøre det stopper oscillating den AGC bestemte signal nivå.

Takk,

Hvor kan jeg få artikkelen eller programmet notat om dette emnet.Jeg er ikke helt fortrolig med emnet.
Takk ...

En kilde er amatør radio håndbøker satt ut av den
amerikanske ARRL og Storbritannia RSGB.

Det er en bok om mottakeren design by Rohde som er bra.Noe av den gamle pre-1950 radio engineering håndbøker er nyttige, spesielt de med Terman.Prøv et besøk på et bibliotek for disse.

Jeg vil gjøre det, men før jeg begynner jeg trenger blokk diagram av en AGC krets.Hva kretser doed den bestå?

Her er alle 4 AGC artikler fra Ham Radio Magazine som var den mest tekniske skinke magazine av alle tid til redaktøren gikk bort.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Vel, jeg dont vite om dette kan være nyttig (i designet en AGC i et øvre bånd av frekvens) og likevel dette er en artikkel du kan finne på nettet (i anta på siden av HP) om attenuatoren kan du bruke (a pi-attenuatoren med pin diode).
Oppmerksomme på timingen av spenning som har kontroll han attenuatoren fordi krets kan enkelt pendle.Det bør være utsatt for noen ms (kan si selv 20ms, men dette avhenger også på det tidspunktet du vil at kretsen fungerer)
ha det
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Takk for din bekymring fyrene, artiklene er virkelig nyttig.

Jeg så en krets diagram av en mottaker.Hva kan være funksjonen til en Opamp kretser ved utgangen av en IF forsterker etter konvolutten detektor i AGC krets i receiver?AGC krets er lei tilbake til VGA (Variable Gain Amplifier) av en SPDT (analog bytte) etter opamp krets.Hvis du slippe noen kommentar, vil det være svært nyttig også.

Bryteren er å manuelt fjerne AGC handling.Dette er en vanlig funksjon i høyere priset mottakere.Dette gjøres i situasjoner hvor det ikke er filtrert på signal, og det er statisk krasj som vil utløse AGC å redusere gevinst.

De op amp er å øke AGC loop gevinst slik at utgangsnivået være mer konstant med et bredt spekter av inngangssignalet nivåer.

Hi huvarda,
Hvis du ønsker å ta en titt på schematics av komplette mottaker med AGC i hvis du kanskje wisit:
http://members.aol.com/gapershi/radio/radio.htm

Denne koblingen er til en første rate området.Radioen er godt gjort, og beskrivelsene kan hjelpe deg å forstå radioen.

Borber wrote:

Hi huvarda,

Hvis du ønsker å ta en titt på schematics av komplette mottaker med AGC i hvis du kanskje wisit:

http://members.aol.com/gapershi/radio/radio.htm

Hei folkens,

du er virkelig nyttig, men jeg lurer på noe, hvis du sjekker den første post, skrev jeg en bestemt del tall, lmh6622 som er en spenning tilbakemelding amplifer.Det er tre lmh6622 kretser, første er forskjellen forsterker, andre er endret Integrator og tredje er Integrator.Dette krets er mellom detektor og spdt (analog bryter) på tilbakemelding krets.Utdata av spdt er koblet til VGA (variabel gevinst forsterker).Jeg simulert denne kretsen i Multisim og jeg forventer at det skal være forskjellig spenning på resultater for ulike innspill spenninger.Men det er ikke.Det skal endres,
til høyre, for å øke eller decease gevinsten.Jeg er helt forvirret.OK ett formål er å øke agc sløyfe gevinst.Men hva kan være galt.Det er svært forskjellig fra andre agc kretser at du viste meg.

Sitat:

En kilde er amatør radio håndbøker satt ut av den amerikanske ARRL og Storbritannia RSGB.Det er en bok om mottakeren design by Rohde som er bra.
Noe av den gamle pre-1950 radio engineering håndbøker er nyttige, spesielt de med Terman.
Prøv et besøk på et bibliotek for disse.

kan du gi fortelle meg navnet på disse referanse du foreslo?

@ Flatulent: Kan du forklare meg mer om denne uttalelsen: "Den gang konstantene er viktige. Du bør ha et kortere konstant for å redusere gevinst og en treg ett for å heve den. Dette vil redusere forvrengning av modulering på mottatt signal produsert av få variasjoner.
Jeg trenger å designe en analog AGC for WLAN programmet men demodulated signal Constellation reduseres betydelig

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back