Ikke veldig elementær

C

codeking911

Guest
<p> Dette er ikke en svært elementære spørsmålet, men jeg visste ikke hvor du skal legge den. </ p>

<p> Mitt navn er Theron Luhn.Jeg
er 13 år og i syvende klasse.Hvert år har vi denne konkurransen kalles <a href="http://www.christophercolumbusawards.com/"> Christopher Columbus Award </ a>.Vi har å fikse noe i verden eller i samfunnet vårt.Hvis du vinner staten konkurranse, du går til Florida for den nasjonale konkurransen. </ P>

<p> jeg bestemte meg for å fikse hjertet angrep.Hva om du kunne lage en klokke som måler din Heartbeat med arterien i håndleddet.Hvis det ikke er en puls, vil det begynner piper eller summende.Hvis det
er bare en funksjonsfeil,
vil wearer kan slå den av med et knappetrykk.Hvis knappen ikke trykkes i 20 sekunder, så det vil ringe 911 med forhåndsinnspilte melding som inneholder informasjon om hvordan du finner GPS-informasjon. </ P>

<p> jeg kan få GPS (My vitenskapen lærer vet hvordan du får en så liten at du kan attatch det til en sommerfugl og spore dem etter hvert som de migrere.), og jeg har en grunnleggende knownledge av elektronikk, så jeg kan gjøre det gjøre oppgaven med å sjekke pulsen.Dette er bare obsticles: </ p>
<p> Pressure sensor for å måle puls (Det må være ganske sensitiv)

Liten GPS tracker (jeg tror jeg kan få en, men hvis du har noen forslag ...)< br>
Someway å kontakte 911 (Major obsticle)

Majorly små lysdioder

En bedrift som kan gjøre et kretskort er små nok til å passe på en klokke (Pris er ikke et problem, jeg kan få finansiering) </ p>

<p> Hvis jeg kan få alle de tingene jeg kan lage se og bli den store premien! </ p>

<p> Thanks a lot,

Theron Luhn </ p>

Hi Theron,

Jeg tror du har en fantastisk idé!Jeg
har sett "panikk" knappene som kan bæres rundt halsen, men de krever weared å skyve knappen.Ideen din gjør det automatisk.

Være trygg på at det er en løsning for hver av hindringer, men hver enkelt vil ta litt forskning og arbeid fra din side.

Først, for å overvåke en hearbeat, et press sensor er sannsynligvis ikke det beste alternativet, fordi den må være tilkoblet elegant og kan være ubehagelig, som når du får ditt blodtrykk tatt.Det vil også være "bråkete" når wearer flyttet rundt.En bedre løsning er å bruke lys som reflekteres tilbake fra en del av kroppen som håndleddet.Det har vært noen nye artikler i CircuitCellar.com magasin om dette.Det er teknisk kalt photoplethysmography og brukes ganske mye med gode resultater.Noen av "opplæring" klokker som viser din puls rate bruke denne teknikken.Det i utgangspunktet bare skinner en puls med hvitt lys i huden og måler hvor mye av hver farge kommer tilbake.Som blodet pumper gjennom vev beløpet kommer tilbake endringer og du kan måle topper og daler å fastslå slår av hjertet.

Neste, for GPS, om du finner en som kan kobles til en sommerfugl - bruk den.Jeg er, ærlig, svært skeptisk til denne påstanden og ville være interessert i å lære modellen # og produsent for et slikt utrolig liten enhet.Uansett, skal du kunne finne en liten nok til at se, siden du kan kjøpe dem nå bygges opp i små produkter.Kanskje noen her har mer info for deg.

Og sist, ringer 911.En løsning er å bruke en mobiltelefon og Bluetooth.Du kan få miniatyriserte Bluetooth moduler som du kan designe til ur som vil koble til Bluetooth i mobiltelefonen og automatisk.Det kan også ringe venner, naboer, etc. og spille en melding.Mobiltelefonen kan være opptil 30 eller 40 meter (nesten hvor som helst i huset).

Ikke glem at du trenger en microcontroller å administrere alle bitene.
Fortelle oss hvordan du utvikle og ikke vær redd for å stille spørsmål.

Hilsen,
Dennis

Takk, Dennis, for deres støtte og råd.Jeg fant en nettside om Photoplethysmography og det ser lovende.

Om Bluetooth: Jeg har ikke selv vet hvordan du sender Bluetooth-signaler.Noen øvelser eller noe?

Og til slutt, et 5 mm LED er store til å passe inn i en klokke.Jeg
har sett ca 1mm seg.Hvor kan jeg få disse?(Og jeg trenger også en infrarød LED og en infrarød photoresistor eller phototransistor ca 1mm, too)

Hi Theron,

For lite ledet's & phototransistors må du ha en overflate monter enheten (SMD).Den enkleste måten å finne dem er gjennom de store online-forhandlere som http://www.mouser.com (i Vest-US) eller http://www.digikey.com (Northern US).Bare søk disse nettstedene for "white smd ledede".Disse førte's er ca 0,55 mm høy.Her
er ett eksempel: http://www.liteon.com.tw/OPTO/SPEC/DATABOOK.NSF/PASN/DS22-2004-201/ $ file/LTW-C191TS5.pdf

Som for Bluetooth, er det massevis av steder, bare Google Bluetooth oem ".Jeg bruker deler fra A7 Engineering (http://www.a7eng.com).De har en liten SMD enhet som fungerer akkurat som en seriell (RS-232) port.For bygging av prototyper, prøv http://www.sparkfun.com.De har en pre-montert enhet som
er lett å hekte for testing.De selger også en Bluetooth dongle som du bare kan plugge inn i din PC / bærbar PC som fungerer akkurat som en seriell (RS-232) port.Og de har en stor artikkel om hvordan du installerer og setter opp hele greia, inkludert en LCD.Når du har det satt opp, kan du bare skrive bokstaver på PC-en og de vises på LCD alle via Bluetooth.

Håper dette hjelper.
DennisLagt til etter 6 minutter:Bare en tanke:
Hvis du bruker en mobiltelefon, og velg en med tilgjengelige GPS, trenger du ikke å sette en GPS-enhet i ur.

Bare å legge til et punkt.
Hvis u bruke en Bluetooth-enhet, u må avhenger av eksterne mobilenhet.Hva om verten ikke har en telefon eller den
ikke støtter Bluetooth.
I stedet kan vi prøve å bruke en GSM-modul, som selv kan stamme samtaler.
Dette er bare min mening, kan være Teknologikyndige kan gi de beste.

rednewguy wrote:

Bare å legge til et punkt.

Hvis u bruke en Bluetooth-enhet, u må avhenger av eksterne mobilenhet.
Hva om verten ikke har en telefon eller den ikke støtter Bluetooth.

I stedet kan vi prøve å bruke en GSM-modul, som selv kan stamme samtaler.

Dette er bare min mening, kan være Teknologikyndige kan gi de beste.

Det
er for komplisert.Jeg ha en lav megahertz CPU, minne-enhet, analog til digital omformer, en photoplysmograph (Jeg
skal lage en, det
er ganske enkel), Bluetooth og en USB-kabel for å laste opp lydfil.De har alle til å kjøre på 3 volt.(Hvordan jeg skal finne en 3 volt CPU) Hvor i verden er det jeg skal bygge den, likevel?

[/ u]

Det er et stort prosjekt, men det kan gjøres.Engineering handler om kontinuerlig problemløsning - noen hardt, noen lett.Hvis du ikke får noen tilfredsstillelse i å løse problemer, så dette prosjektet og engineering er trolig ikke noe for deg.

Jeg tror du bør ikke gi opp så lett.I å finne ut hvordan du kan designe dette prosjektet kan få en bedre, enklere idé.Eller du kan forenkle denne ideen.Du må holde på den og holde tenker på det og holde stille spørsmål.

Så langt har ideer som du
har presentert og nivået på dine spørsmål fører meg til å tro at du er en begavet 13-åring.Jeg hater å se at du gir opp så tidlig.

Vel på dine spørsmål.
Mest microcontrollers kan kjøpes i 3V versjoner.Microcontrollers, i sin navn inkluderer både program og data minne og generelt A / D konvertere innebygd.Bluetooth-modul nevnt kjører 3V også.Ta en titt på mikrobrikke's PIC18LF2620 og du
vil se at det
er fylt med godbiter som flash-minne for enkel programmering, EEPROM for ikke-flyktige datalagring, tidtakere, serielle porter, vaktbikkje tidtakere, og av og på.
Jeg forstår ikke hvorfor du må laste opp lyd.Hva lyden?Mener du meldingen som vil bli spilt i 911 operatør?I så fall ville det ikke vært enklere å gjøre dette på mobilen side?Du kan ta det som en melding og deretter har mobiltelefon videresende meldingen?Og hvis du må laste opp noe du allerede har en innebygd inlink: Bluetooth.

Her
er en tanke.Anta at du bare bygge et "bevis på konseptet 'prototype.Hva dette betyr er at du bygger opp et system som fungerer riktig, men ikke i den endelige form.På denne måten kan du bygge din ser som en stor gammel breadboard med hjertet sensor tethered til det.Du vil også lage en tegning på hvordan du kan bygge watch i produksjon,
og viser (kanskje x10 skala) alle delene og hvordan de passer inn i passe sammen med alle de kule funksjoner du vil legge til.Ditt prototype ville egentlig bare ha en funksjon som opererer - som tap av hjertet, signal telefonen og ha det å ringe.Du kan bruke en Basic Stamp eller PICAXE og gjøre programmering i BASIC hvis du ikke vet ASM eller C. Du kan bruke SparkFun Bluetooth siden den har pinner du kan loddetråd til.Faktisk glemmer telefonen, bare hekte den til en PC og PC-skjerm Bluetooth og ringe ut det modem.Disse er alle enkle deler å kjøpe, hekte og få gang og det vil være mye moro.

Hvilken del av landet (jeg antar USA?) Er du i?Hva er dine elektronikk ferdigheter?Hva med koding CodeKing?

Holde på den og gi ikke opp.Det
er en god idé.

Sitat:

Anta at du bare bygge et "bevis på konseptet 'prototype.
Hva dette betyr er at du bygger opp et system som fungerer riktig, men ikke i den endelige form.

Hi Theron,

Høres ut som du
er på rett spor.Her er datablad på PIC18F2620:
http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/39626b.pdf

Det er en interessant artikkel i den 06 september utgaven av Circuit Cellar om måling en puls mens du bruker en mus.Du kan sannsynligvis bruke mye av det.Dessverre
er det en eldre utgave, og du må kjøpe det.Jeg
vil satse hvis du har sendt en e-post til Steve Garcia på Circuit Cellar og forklarte hva du gjør som han vil sende deg en gratis.
http://www.circuitcellar.com/magazine/194toc.htm

Hva krets er det du tenker på å bruke?Er det et nettsted vi kan sjekke ut?

Hilsen,
Dennis

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back