Image Processing objekt extraction

C

crazzy

Guest
I bildebehandling hvordan du pakker ut et objekt i et bilde

Dette kalles segmentering. Det finnes flere typer, og det avhenger av hva som er de objekter og kvaliteten på bildet.
Men før segmentering kan gjøres. Bildet må behandles for å sette det i "god tilstand". Dette kan bli kvitt av farge oppløsning, croppig bare området der objektet er, justering contratst og lysstyrke osv.. Så er bedre å lese en bok om bildebehandling før du kommer til den siste delen som er segmentering. Deretter må du vite hva som skal gjøres med et objekt. Slik karakteriserer den i programvare. Så jeg anbefaler å bruke CVIPtools og boken er knyttet til den.

En spesiell behandling er Funksjoner Utvinning.Vanligvis kan du se bildet ødelagt av støy, hvordan en tilfeldig prosess.Deretter gjelder det klassiske algoritmer hvordan Maksimal sannsynlighet Estmation og Minimun Avstander algoritmer.

hele bøker om alle de forskjellige metoden
er av objektet extraction har vært skrevet, jeg antar du snakker om 2d objekt anerkjennelse fra et bilde, i motsetning til en video.se etter en bok av Yali Amit "2D-objekt gjenkjenning og anerkjennelse fra mit trykk,
anto

Jeg mener, det bra for deg å starte med EDGE i matlab, også har jeg skrevet et program for å finne objektet i bildet, vil jeg sende det til deg

for at

Jeg allerede har gjort det samme.

første u må skille objektet fra baksiden bakken (segmentering).
For segmentering, først u å bestemme terskelen til ur bildet. (Jeg foretrekker Otsu metode for automatisk terskel)

gjør deretter binarization for ur bildet ved å plassere 255 hvis piksel-verdien er større og terskelen annet sted null.

så u får ur objekt unna bakgrunnen.

deretter kjøre noen kanten detection algoritme (Sobel) og fangst ur objektet.

Anthor metoden er centroid algoritme. (Dens perfact for objekt tracking)

Hilsen,

kalayeh og naresh850 Kan du sendes disse kodene til meg.
Prøver å gjøre et prosjekt nesten den samme

Med vennlig hilsenLagt til etter 31 sekunder:sorry glemte Her er e-post
serhat_heckdekar (at) hotmail.com

Hva mener du objekt?Snakker du om utpakking i greenscreen?

hei
Jeg arbeider i prosjektet''bilde segmentering bruker pyramiden algoritmer ". Jeg vil vite hvordan du skal beregne hvor mange segmenter av et segmentert bilde. plz sende matlab kode for it.in denne e id
bmeher1981 (at) gmail.com.
hilsen
Bikash meher

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back