Impedans beregning med spenning kilde for eksitasjon

S

Spinoza

Guest
Jeg har prøvd å beregne impedans en dipol stang antenne som er begeistret av en spenningskilde i HFSS v9.2.1. Jeg kan bruke felt for å beregne den nåværende i sentrum av spenningskilden linjen. Jeg burde da kunne få impedansen ved å dividere spenningen ved den nåværende. Jeg har designet dipol for 130Mhz og laget dimensjonene på dipol å matche. Jeg skulle få rundt 75 ohm ved 0 grader fase, men i stedet im komme rundt 40 ohm ved ca 30 grader. Jeg har brukt feltene kalkulator kokebok som Ansoft utgitt. Jeg er ikke sikker på om min lukket linje for å beregne strømmen blir for stor eller for liten, og hvis jeg har den riktig plassert. Jeg har laget alle slags varianter på størrelse og plassering av lukket linje, men uten suksess. Jeg har lagt merke til at dette er også et vanlig problem for mange mennesker som ønsker å pirre sin struktur med en spenningskilde og finne impedans. Jeg har festet program som jeg for tiden jobber med. Jeg ville virkelig sette pris på noen hjelp med dette. Ideer eller svar er hjertelig velkommen. Og jeg tror dette ville være en svært nyttig teknikk for mange mennesker som ønsker å bruke en spenningskilde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back