Incremental Relay

N

nightdesigns

Guest
First off, tok jeg en klasse i IC design for noen år siden, men det meste er ganske tåkete.Jeg vet min vei rundt, men huske hvordan å bygge bestemte kretser er en vask.For alle dere, vil denne være enkel.

Her er hva jeg vil gjøre, jeg vil bygge en enkel teller.Innerst inne Jeg har to innganger, A & B. De vil kontrollere 10 utganger.

Hver gang du treffer en, vil det slå på neste produksjon og slå den forrige.Så for eksempel hvis de er alle av, og du trykker A, vil utgang 1 slås på.Hvis du trykker A igjen, vil utgang 1 slukke, vil output 2 skru på og så videre.

B vil bli nullstilt, slå av alle utganger.

Kan noen peke meg i riktig retning for å finne en skjematisk, eller gi meg med det første nivået, og jeg kan gjøre resten.

Takk!

Du kan prøve å bruke D flip-flopper, kobler dem som asynkron teller, dvs. koble A til klokken input av de første FFD, deretter koble utgangen av første FFD til klokken inngangen på den andre FFD, koble utgangen av andre FFD til klokken inngangen av tredje FFD og så videre.Deretter kobler du tilbakestille pinnene av FFDs sammen og koble dem til inngang B.

Håper dette kan hjelpe.

Du kan realisere denne ideen med TTL eller CMOS ICs, og D-flip-flop alternativ fra forrige innlegg er trolig svært enkelt å implemant.
Men ønsker du å bli involvert i microcontollers verden?
Denne oppgaven kan gjøres enkelt med bare én mikroprosessor, og fortsatt har den samme maskinvaren, kan du endre algoritmen på din vilje.

Vil du vurdere dette alternativet?

IanP skrev:

Du kan realisere denne ideen med TTL eller CMOS ICs, og D-flip-flop alternativ fra forrige innlegg er trolig svært enkelt å implemant.

Men ønsker du å bli involvert i microcontollers verden?

Denne oppgaven kan gjøres enkelt med bare én mikroprosessor, og fortsatt har den samme maskinvaren, kan du endre algoritmen på din vilje.Vil du vurdere dette alternativet?

microcontroller with <2k Flash or OTP will be <$10.

Såvidt maskinvare er opptatt av kostnadene ved 1off

mikrokontroller med <2k Flash eller OTP vil bli <$ 10.
For å skrive programvare for dette programmet bør ikke ta mer enn 2t.
Du trenger et apparat å "brenne" koden på LP, men mange steder lokale hobby butikker tilbyr disse tjenestene.
Hvis du ikke har vært involvert i mikrokontrollere du trenger litt hjelp, men jeg er ganske sikker på at det vil være doezens medlemmer er villige til å tilby et mye hjelp ..

Andre maskinvare som strømforsyning, drivere eller RLYs er de samme for alle alternativene.

IanP skrev:microcontroller with <2k Flash or OTP will be <$10.
Såvidt maskinvare er opptatt av kostnadene ved 1off

mikrokontroller med <2k Flash eller OTP vil bli <$ 10.

For å skrive programvare for dette programmet bør ikke ta mer enn 2t.

Du trenger et apparat å "brenne" koden på LP, men mange steder lokale hobby butikker tilbyr disse tjenestene.

Hvis du ikke har vært involvert i mikrokontrollere du trenger litt hjelp, men jeg er ganske sikker på at det vil være doezens medlemmer er villige til å tilby et mye hjelp ..Andre maskinvare som strømforsyning, drivere eller RLYs er de samme for alle alternativene.

Jeg liker 51-familien så her kan du finne grunnleggende:
http://www.engr.usask.ca/classes/EE/391/8051_Tutorial.pdf

Her er litt info om PICs:
http://www.mstracey.btinternet.co.uk/pictutorial/picmain.htm

Det er flere familier av mikrokontrollere og valget er ditt ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back