induksjon og RF oppvarming design topologier

M

mayur_dand

Guest
hei venner,
Jeg trenger noen tilbakemeldinger på design av induksjon og RF varmelagre spesielt microcontolled hvis noen kan hjelpe meg

Den induksjon varmeovner jeg har sett er gratis å kjøre oscillatorer ved hjelp av svært høy effekt ventiler / rør med plate ødsling rangeringer høyere enn skriving DC strøm.

Jeg er klar over det, men det jeg vil vite er den grunnleggende design os RF og induksjon varmelagre og begrensningene for RF og inductiona systemer

Induction varmeovner dont bruker svært høy frequencys.50Hz ....... 300Khz

kanne u fortelle meg diference mellom rf varmeovner topologier og induksjon oppvarming topologier

Det er to grunnleggende metoder.Hvis materialet er nonconductive en kapasitive metoden er brukt med materiale mellom platene i en kondensatoren.Hvis materialet er ledende, materialet er plassert i et magnetfelt fra en spiral.

Hyppigheten av gjeldende feed til LC filter i induksjonen oppvarming curent er mindre enn rf varme godt jeg ønsker å få detaljert beskrivelse om induksjon oppvarming faktisk jeg ønsker å få detaljert informasjon om rf varmelagre

Er det noen som har noen ca.Ideen om effektiviteten av en induktiv type og / eller RF-type oppvarming krets?

Takk,
/ pisoiu

Har du prøvd å simulere enheten bruker Ansoft ePhysics addon for HFSS?

Hvis du har en HFSS modell for design, kan du bruke ePhysics å beregne varme / tempreture.Det er mye enklere å bruke enn fullscale termisk design passer.I tillegg RF tapene blir automatisk lastet inn ePhysics prosjektet.

Se også;
http://www.ansoft.com/partnersindesign/06.pdf

Hilsen,
Itai

godt jeg ikke har prøvd det på hss e phgysics men ønsker å hvis u culd hjelpe meg med sendi ne en software, og jeg vil gjerne vite mer ABT RF oppvarming topologier hvordan det fungerer

itaifrenkel wrote:

Har du prøvd å simulere enheten bruker Ansoft ePhysics addon for HFSS?Hvis du har en HFSS modell for design, kan du bruke ePhysics å beregne varme / tempreture.
Det er mye enklere å bruke enn fullscale termisk design passer.
I tillegg RF tapene blir automatisk lastet inn ePhysics prosjektet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back