induktans meter hjelp synchrounous Demodulation

P

pendragon

Guest
Hei

Jeg trenger å måle coil induktans.Søke på nettet har jeg funnet denne skjematiske.Metoden er basert på synchrounous Demodulation.

http://www.qsl.net/va3iul/L_meter/L_meter.htm

Med dette tiltaket strategien feilen contribuition (eksempelvis fra jern tap) unngås.

Observere skjematisk er Lx fôr av bedre Howland spenning-strøm konverter.Er Lx også koblet til bakken gjennom skjoldet!?

Det andre spørsmålet er: hva er målet med operative forsterker som mottar 90 kgm referanse signaler og er koblet med differensial forsterker som sansene Vx.

Behage kanne noen hjelpe meg?!

takk på forhånd

Med vennlig hilsen
Pendrangon

Ja Lx er koblet til GND via kabel skjold.
90 ° referanse gjennom 2k pott og 470K motstand tjene som null kompensasjon av instrumentet.Ved shorting test leder induktans lesing bør være null.Du kan sette den ved 2k potten.

Hei

Takk av svaret ditt ...

Men, jeg kan ikke forstå hvorfor vi må bruke 90 signalet!?hvorfor ikke en DC-verdi!?

Med vennlig hilsen
Pendragon

Spenning Vx er -90 ° oppå spole (noninverting input av differensial forsterker) vedrørende gjeldende generator signal og er AC årsak.Null parasittisk induktans måle tips kan kompenseres ved å bruke 90 ° signalet til den andre enden av induktans (inverterende inngangen på diff forsterker).

Hvis jeg forstår, er 90 S Anbefalt AC-signal som brukes til å få et null-utgang på diferencial scenen !?!...for at jeg må shunt Lx terminalen og endre 2K motstand ...

er dette riktig!?

AES

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back