Info for en AC servomotor kontroller

K

kieennx

Guest
Hei alle, jeg prøver å designe en AC servomotor kontroller, men min erfaring om dette feltet er nesten null. Kan noen gi meg litt informasjon om: - arkitektur av servomotorer (AC / DC). - Metode for å drive dem. - Spesielle μPs eller μCs som vanligvis brukes i disse system. - Eksempel design, brukertipsartikler, brukerhåndbok ... All informasjon vil bli verdsatt. Beste hilsen, Kieennx. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 20 minutter: [/color] [/size] Vennligst gi linker hvis mulig. Takk. Hilsen, Kieennx.

AC servomotorer er faktisk AC maskiner, men støtter ekstrem maks. strøm, laster og hastighet. Å ha høyere maks. nåværende akselerasjonen er høyere (kan starte og stoppe mye raskere). Kan ha ulike konstruksjoner, som børsteløse DC maskiner, da i stedet for å ha en DC maskiner der den nåværende er snudd ved brashes, gjør du det ved å ha eksterne kretser, som betyr faktisk at du leverer vekselstrøm faktisk. Enn du kan ha vekselstrømsmotorer med en fase eller med 3 fase. Jeg har jobbet med DC motorer i så fall du har 4 kvadrant chopper, eller vekselrettere i tilfelle AC-motorer. I begge tilfeller trenger du IGBT transistorer, en slags kombinasjon av bipolare og MOSFET transistorer (høy inngang inpedance, men høy gjennomstrømming strøm). Unforetunatly, jeg har ikke noen pdf dokumentasjon eller link. Men prøv med google.: D

Hei Belsugului, Takk for din guide om det er grunnleggende. Kan noen hjelpe meg nærmere i dette avsnittet? Hilsen, Kieennx.

IR har spesiell IC å gjøre AC servo kontroll jobb. De har også en god IGBT / MOSFET driver, og IGBT seg selv. Prøv deres hjemmeside www.irf.com Lykke til TR2000: D

hvordan kan en sevo rotere i 360 digree snill å hjelpe meg! Jeg kan ikke reparere sevo maskinvaren. Enhver teknikk i programmering.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back