infrarød kommunikasjon

B

Bukitoo

Guest
Hei!

Jeg utvikler en IR-kobling, og y må pulser med 1us av økningen tid.Jeg har problemer med LED spesifikasjoner.
For eksempel: Jeg har LED med veksling gang på 800 ns, men når jeg prøver å gjøre det,
den arbeider opp til 3 kHz.!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Det er sjåføren?

Hvordan fikk du bestemme frekvens?Visste du overvåke spenning over diode eller brukte du en IR-detektor?

Her er noen tips.

Føreren skal ha en høy strøm kapasitet.Flere buffer vekselrettere parallelt.Sette en motstander mellom dem og LED å angi gjeldende.Plasser en kondensatoren over motstander å gjøre den første lading og utlading av diode junction fort.Start med en lav verdi på 10 pF og heve det skritt av 2X til du får spenning over diode å være en god rektangel med raske kanter.

Jeg brukte et bilde detektoren.Med 3kHz periodiske puls bølgeform som kilden til senderen, mottatt bølgeform var uakseptabelt form meg.Det var det jeg mener.

En annen ting som jeg ikke forstår godt er beregning av maks gjeldende at LED kunne håndtere.I mitt design Jeg trenger pulser av 10 oss med en maks dutycycle av 1 / 2.

Takk!

LED-datablad skal inneholde maksimalt gjeldende.10 mA er vanligvis godt innenfor de fleste diode rangeringer.Derfor LED sjåfører alltid har serierekke motstander eller Transistor aktuelle kilder for å begrense gjeldende.Ellers vil du overopphetes de diode og skade den.

En annen ting er overdriving detektoren.Legge mer avstand mellom dem og se om ting bedre.

Ja.Jeg har ført med 100mA høyeste dc gjeldende, men jeg vil vite om hvordan du beregner peak Aktuell med mine krav.

Takk!

Det bør være en graf med maks gjeldende kontra plikt faktor og puls bredde.Ditt 100 mA og plikt tatt skal være trygge.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back