Infrarød mellom PDA og robot

E

engineeringarobot

Guest
Hei alle,

Beklager hvis dette ikke er rett sted å poste, men dette er noe en embedded systemer spørsmål.Jeg har en rx1950 Pocket PC fra HP, nå har jeg bygget en robot med en TFDU6102 transceiver.Jeg kan imidlertid ikke lage en forbindelse mellom PDA og roboten.Eventuelle forslag til transceiver?Er de også kompatibel eller bør jeg bare bruke en annen mottaker?Eventuelle forslag er velkommen.

Takk på forhånd

Det Transciever du brukte er en IRDA transciever så bør arbeide med Pocket PC.

Du nevner ikke vær du prøvde å gjennomføre IRDA på robot enden eller ikke.Hvis du arbeider med rå ir du må konfigurere et program på din pcoket pc som kan snakke rå ir først.

Implementering av en IRDA protokollen er litt av arbeidet så det kan være verdt å utforske RAW ir hvis det fungerer for deg

takk din, nå har jeg bygget en robot med en IrDA (jeg finner på nokia 8250,8150) transceiver og PocketPC 6365 eller MDAI (T-Mobile), men jeg kan ikke conect PDA med Robot?
Jeg må visst web PDA-robotics.com.behage hjelpe??

Jeg vil snakke IrDa ----->>> COM of PDA?Jeg kan hole koden fra programmet av en bok PDArobot?
vennligst råd til meg ...

Her er et program notat for IrDA til COM-konvertering.TFDS4500 trenger modulerte signaler, ikke UART signal direkte

ja, jeg brukte PIC (UART) -> MCP2155 (Modu. .)---> Tfds4500.eller COM?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back