init pin injtag programmering for spartan

A

ahmadagha23

Guest
hei,

1-er det nødvendig å trekke ned init pin før et under JTAG programmering?

2-min bord inneholder en FPGA og en xc18v04 skoleball som deres cclk, prog, gjort, pinnene er din koblet til hverandre og til parallellkabel (III).i hvilken modus som jeg må bruke støt og gjør det program både PROM og FPGA simoltaniously?

hilsen

Hei Ahmadagha,

1ste spørring - Nei, det er ikke nødvendig å trekke ned INIT pin under JTAG programmerer, coz i JTAG-modus FPGA vil bruke bare sitt 4 dedikert pinner (TDI, TCK, TMS, TDO).

2) Har du kobler enheten til JTAG eller alle enheter (skoleball, FPGA) i en JTAG kjede?

Plz slette denne å vite søket mer nøyaktig.

Takk,
Sachin

takk for at du ønsker å svare mine spørsmål

i første søket er det nødvendig å koble init pin til PP-kabel III coz i effekt vindu i slave seriell modus det trekker init pin men i skjematisk av kabelen init pinnen ble ikke brukt.Jeg tror Saudaf bruker JTAG-modus må vi trekke ned init er det ikke?about 2dre spørring: ja jeg kobler dem i JTAG-kjeden, men jeg ønsker ikke å bruke JTAG modus.Er det nødvendig å bruke JTAG modus for konfigurasjon?den nye spørsmål for JTAG programmerer min spartan Styret skal jeg bruke BSDL i mitt VHDL eller det trengs bare for bruk av JTAG etter konfigurasjonen?

takk

Hei ahmedagha,

For din 1ste spørsmål, vil jeg si "Nei" i PP-III-tilkobling, fikk du ikke bekymre deg for INIT pin for Slave seriell tilkobling.Men dette INIT pin av FPGA må være koblet til prosessor eller kontroller som noen gang du skal bruke.Se datablad av spartansk for denne tilkoblinger.(Se vedlagt fil)
Pr Serial slavekobling, må du koble CCLK, DONE, prog og DIN pinner med VCC og bakken pinner (totalt 6 pinner).

Når det gjelder din 2. søket -
Hvis du ikke vil konfigurere ur FPGA ved hjelp av JTAG kjeden må du må koble etter pinner med prosessor eller kontrolleren også, i henhold slaven seriell tilkobling i den spartanske dataarkvisning.

CCLK
DIN
INIT_B
DONE
PROG_B

For JTAG programmerer gjennom "-prosessor må du ha sjåfør i C som bruker XSVF fil for å konfigurere FPGA.Se Xapp058 for mer informasjon, hvis dette er tilfelle.

Vennlig hilsen
Sachin
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back