innledende Condition (IC) og colpitts oscillator??

A

Ahmed Osama

Guest
hei alle

jeg lage en enkel osc.100 MHz (colpitts oscillator) bruker orcad 9,2 bruke supply 9 V & transistor J2N5485.krets fungerer ikke i det hele tatt, bortsett fra når jeg putte første Condition (IC) på utgangen, men jeg merker en veldig merkelig noealle følgende resultat for tiden 20 ľSec (ca 2000 sykler fra 100 MHz)1 - når IC = 9 volt

O / P dc nivå = 7,2 volt
O / P rms nivå = 1.4 volt
freq = 88 Mhz2 - når IC = 7,2 volt

O / P dc nivå = 6,3 volt
O / P rms nivå = 0,94 volt
freq = 87 Mhz3 - når IC = 6 volt

O / P dc nivå = 5,52 volt
O / P rms nivå = 0,516 volt
freq = 85 Mhz

Q1 hvorfor simuleringen resultatene endres mye med IC?
Q2 hvorfor No OSC.
Det hele tatt hvis IC> 10 volt eller IC <4,9 volt?Et annet problem når sim.
gjøres ved å bruke auto skritt freq = 88 Mhznår jeg setter trinnet (mye lavere enn auto) den freq = 92,65 Mhz?
!noen tips?

noen lect om sim?

thx all
ha det

Simulatoren må gjøre en kurve passende øvelse for å nå et egnet operativsystem poengverdi ...
så ic verdien bør være noe som kretsen faktisk oppnår på et bestemt tidspunkt ...
for ligningen Solver til sammen .... nå. ic fortelle simulatoren at tiden = 0 en bestemt node har en bestemt precharge verdi .... nå legger denne verdien til maks PP verdi spesielt når dens en oscillator er nødvendig å legge ønsket unstability i skjevhet punkt som støy ville gjøre ... dvs gjøre systemet ustabilt .... som letter belastningen på simulatoren til sammen ....som i ditt tilfelle jeg antar du ville bw få dempet svingninger som råtner raskt ....

Hei,

Jeg brukte Cadence å utforme en LC VCO.Jeg hadde samme problemer med Initial betingelser.For noen fungerer det, for noe den ikke.Det jeg endte opp med var bare en pulsed gjeldende kilde som injiseres gjeldende i oscillation node.noe ikke altfor stor, kanskje like 100UA, for en svært kort puls.Som syntes å gjøre triks.Oscillator fungerer.

-Sam

prøve å plassere tilførselen som en puls (dvs. 0>> vdd, med noen økning tid og svært store pulsbredde, til å vare gjennom hele ur simulation time)
Dette vil gi noe støy for te oscillation å starte.

AA

Prøv å sette Puls kilde med bare Th = 1Fs og alle othe parametere = 0 (Tr = TF = tid = 0) okser med DC suplly, og det vil fungere
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back