innstillingen CPW porter i IE3D

C

cesar4science

Guest
Does noen vite hvordan du setter opp CPW havner i IE3D.Så langt jeg har en dielectric laget og metall laget en enkel CPW linje med endelig begrunnelse.men jeg dont vite hvordan du angir porter.Har noen gjort dette.?Jeg bruker IE3D 10.

Takk.

Det er eksempler i håndboken.Her er en.Prøv å begrense et negativt portens bredde til noen størrelse lik den positive port.Resultatene bør være konsekvente og bredden av negative port påvirker ikke så mye på det.Noen eldre versjoner har et eksempel med en negativ utgang definert på hele bredden av bakken metall.Det er vanligvis ok for rett struktur.For en bøye struktur, kan det påvirke nøyaktigheten.Derfor foreslår jeg at du bruker en negativ utgang på kanten sammenlignes med center conductor.Uansett, det er nærmere virkeligheten for et endelig bakken CPW struktur.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

hvordan jeg kan definere GCPW med endelig bakken i IE3d?

Jeg har problemer med ie3d cpw portene også.eksemplene er ganske unusefull føre de viser resultatet og jeg har vanskeligheter med fremgangsmåten jeg må gjøre for å komme i havn.så kunne du Jian beskrive det steg for steg hvordan du får en cpw port?

hilsen
ania

Jeg
er sikker på at Jian vil kunne gi en god løsning for deg.I mellomtiden kan du prøve SonnetLite www.sonnetsoftware.com (Jeg jobber for sonett, og vi har en viss grad av konkurranse med IE3D).Det er gratis uten tidsavbruddet imidlertid med SonnetLite kan du gjøre mer enn 4 porter.

Det er to måter å gjøre CPW porter med endelig begrunnelse.Først bruke tre porter, en hver for bakken, signal, og bakken.Deretter nummer dem -1, 1 og -1.Men etter den første CPW port, du nå har kun én port igjen å bruke.

Den andre måten er å være oppmerksom på at kanten på sonett underlaget er perfekt bakken.Så mange midt port 1, og forlater bakken strimler berøre underlaget kanten (som er perfekt bakken) direkte uten porter.Hvis du gjør dette, må være forsiktig for å være sikker på bakken flyet på nedre side av underlaget er langt langt borte.Dette gjør impedans på microstrip modus svært høy så dagens ikke flyt i microstrip modus, den flyter bare i CPW modus.Det er svært viktig å holde den nederste siden bakken langt fra CPW krets når du bygge den også.Den microstrip modus må ikke være tillatt hvis du vil ha gode resultater.

Det er alt beskrevet i detalj i sonett dokumentasjonen som følger med SonnetLite.Jeg
er ikke sikker, men du kan også være i stand til å bruke noen av disse ideene i IE3D også.Verdt et forsøk likevel.IE3D har en modus for analyse i en boks, som gir den perfekte bakken underlaget edge, så i det minste bør du kunne bruke den andre ideen ovenfor.

Alle personer som er interessert i IE3D Modeling av GCPW Structures:

Normalt modellering jordet CPW bør være ganske lik modellering vanlige CPW som er godt dokumentert i IE3D brukerhåndboken.Imidlertid kan det hende du må være forsiktig på modellering grunnlag.Du må forstå hvordan dagens flyt slik at du kan definere port riktig.Hvis bakken er uendelig bakken og CPW over underlaget og som er over den uendelige bakken, kan du behandle det som vanlige CPW struktur.Du skal få gode resultater.Hvis bakken er en begrenset størrelse av metallisk brikke, kan du la det som det er, eller ønsker du kanskje å bygge noen VIAS koble CPW co-planar bakken til endelig bakken nedenfor.Ellers kan du få noen resonances.Hvis struktur har ingen VIAS, den resonances er oppfylt fenomenet.

Jeg tror grunnen til at du kan få positive S (1,1) kan skyldes at du bruker filtypen porter mens portens filtyper er sammen med endelig bakken (se nedenfor).Porten utvidelsen står sammen med cpw bakken og det er noen positive feed-back fra den.IE3D/MGRID har noen påvisning på den.Det burde sende deg en advarsel om det enda det fortsatt kan du gå videre.I en slik situasjon, bør du forsøke å bruke lokaliserte portene for det.Vi ser brukerne opplever dette problemet fra tid til annen.Vi foreslår at brukerne å ta hensyn til advarselen utstedt av IE3D/MGRID når de gjør simuleringen setup.

tverrsnitt visning--- port-utvidelsen --- [port] - cpw ---------------------------

----------------- cpw bakken ------------------------------ ----

Som du kan se selv for CPW strukturer, kan du ha flere alternativer.IE3D er et ekstremt kraftig verktøy utmerket i nesten alle aspekter av høyfrekvent simuleringer.I håndboken, prøver vi å dokumentere eksempler på alle ulike typer programmer (MMIC, RFIC, filtre microstrip antenner, CPW, tråd antenner, håndsett antenner, modellering tynt metall, modellering lossy semi-ledere, modellering strukturer inne i en boks, modellering periodiske strukturer, modellering Tx og Rx antenne overføre funksjoner, modellering tid transient analyse av en struktur, modellering BGA strukturer, ...).Det er for mange av dem, og vi passer det inn i en 600 side manualen.Likevel, vi kan ikke gi alle forskjellige eksempler for et bestemt emne.Jeg tror vi bør prøve å dokumentere mer på. Geo-filer for forskjellige programmer, slik at alle userse kan dra nytte av det.Mange takk.

Med vennlig hilsen,

Hi Jian,

Jeg vet at følgende spørsmål i upassende i denne sammenheng, vil jeg gjerne spørre om noe som jeg hadde jobbet med i 3 uker men nei.Jeg håper du kunne råd meg på denne:

Jeg prøver å simulere en koplet microstrip linjer på bakken flyet.Jeg søker differensial port excitation på den ene enden av cps.At den andre enden Jeg setter et komplekst belastningen på toppen av strips.Jeg er interessert å måle impedans.Er det mulig ?....
Også prøvde jeg sjekke mine svar med kort sak og åpne fall til fing Z0, så komplekse forplantning konstant.Jeg satte en kjent belastningen av si 100 ohm på slutten, og prøvd telegrapher ligningen for lossy linjer, for å beregne ZL.Jeg kan ikke få det rette svaret?.Kan du være snill nok til å gi meg et tips.

Hei, maverick09:

Takk for spørsmålet ditt.Du nevnte at du definerer en 100-ohm belastning på 2dre slutten.Jeg vil gjerne vite hvordan du implementerer belastningen.Hvis du definerer den som en differensial port først.Deretter kan du bruke en krets simualtor (MODUA fra IE3D) for å koble 100-ohm belastning eller annen last på den, det skal være god.Hvis du prøver å bruke et distribuert (tynn film motstander) belastning for den, er det vanskelig å si fordi en distribuert laste er som hva du angir ved lav frekvens bare.Hvis du sender meg. Geo-filen, og jeg skal sjekke det for deg.Min e-post: Jian (at) zeland.com.Takk!

Med vennlig hilsen,

hi Jian, jeg er ny på hfss.i aldri har brukt det before.can du plz hjelpe meg med CPW og samlet porter? Jeg er ganske god til det når det gjelder teoretisk kunnskap av antenner, men trenger hjelp med å bruke hfss.Jeg må lage en microstrip antenne med CPW til 10 GHz

Hei, saqib:

Jeg bare vet å simulere den på IE3D ikke HFSS.Takk!

Hilsen,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back