Integration beste ferdig i tide domene eller frekvens domene?

J

jmarkwolf

Guest
Ny til DSP.

Trenger du å konvertere et datasett fra akselerasjon til hastigheten.

Er integrasjonsprosessen best gjøres i gang domene eller frekvens domene?Ikke har funnet en DSP tekst som tar for seg dette spørsmålet.

Akselerasjonen er på endring av hastighet i forhold til tid, derfor må du være i gang domene.

Så prosessen ville gå:

1.Utlevering fase basert accel data
2.Tallmessig integrere til hastighet
3.Utfør FFT å få amplitude og fase

?

Jeg
er ikke en DSP mannen så jeg
er ikke sikker på om jeg kan være mye mer hjelp til deg, men jeg
er ikke sikker på at du kan fase fra en FFT.Du
vil få et spekter av frekvenser i signalet og sin makt.Du kan selvfølgelig ha en eksperimentell oppsett slik at kraften i en bestemt frekvens gir deg en indikasjon på fase.
Jeg vil være veldig interessert i å vite om det er en måte å trekke fase data fra en fft!

Jeg
er ny på DSP selv.

En kar fortalte meg at mens frekvens og amplitude er åpenbart til stede i den virkelige del av en FFT, fase kan gleaned fra imaginære delen av et FFT.

Som kanskje mulig rett nok.

Hvis du kan finne ut hvordan du gjør det, og du har tilgang til Matlab eller lignende bør du ikke ha problem fullføre oppgaven.

Etter min mening driften kan gjøres enten i tid eller frekvens domene fordi integrering operasjonen er kommutativ.Merk at du har to integrering operasjon, ett skyldes Fourier transformere og annet skyldes integrering fra akselerasjon til hastigheten.Dette kan gjøres:

1ste metoden (din metode):
2.Tallmessig integrere til hastighet
3.Utfør FFT
4.Skaffe amplitude og fase

eller,
2. metode:
2.Utfør FFT av accel data
3.Tallmessig integrere av accel data til hastighetsdata i frekvens domene
4.Skaffe amplitude og fase av 3rd trinn

best

In Time DOMAIN.IF skriving SQUARE OG OUTPUT SHOUD BE rektangulære.Jeg tror tiden er den beste.

Jeg allerede har gjort det i gang domene
det er svært enkelt å legge til prøven ved å sample
Som jeg må finne 4 frquencies (velocities) så jeg bruker goertzel algoritme for å finne dem i sanntid

med vennlig hilsen

Kjære naresh850,

Jeg er litt forvirret: Du skrev at du fikk behandling i tide domene men da du skrev at hastigheten anerkjennelse er basert på Goertzel algoritmen.Men dette er det samme som å si at behandlingen er i frekvens domene, fordi Goertzel er en forenklet metode for å beregne FFT frekvens vinduer.
Vær kunne du avklare?

Takk
Mowgli

Hei,

I tiden domene u kan gjøres akselerasjon til hastighet konvertering i sanntid,
dvs. sample av prøven.

Og også u kan fine bestemt frekvens i sanntid ved goertzel algoritme.

Det er det jeg ønsker å si.

Med hensyn til tid domene g. frekvens domene, Its avhenge ur program som metode er å velge.

med vennlig hilsen,

Å integrere fra akselerasjonen til hastighet gjøre følgende:
Har acomplex FFT på accel signal
Skalere FFT komponenter med en faktor 1 / (2 * pi * f)
Gjøre det omvendte FFT

u velge ur selv fordi integrering i tid er lik devision i frekvens domene, valget er Urs

Integrering av rå akselerasjon data i tide domene kan introdusere integrering feil.Det er mulig å redusere noe av denne feilen ved å utføre høye pass filtrering på data før integrering.

Jeg er ikke sikker på den beste metoden for å få hastigheten magnitudes i frekvens domene fra beregne akselerasjonen magnitudes i frekvens domene.

Jeg
er ikke sikker kan du enkelt dele akselerasjon magnitudes fra FFT av 2pi * f for hver frekvens (forutsatt 1 Hz oppløsning) for å få hastigheten magnitudes i frekvens domene ...

dvs. den prøver å utnytte dette forholdet
d (r (t)) / dt = (i 2 pi fn) * S (fn)
int (s (t)) dt = S (fn) / (i 2 pi fn)

Enhver gjenstand eksperter vil opplyse oss?

u'll få spektrum like lav pass filter hvis u velge frekvens domene n hvis u velge tid domene u'll få differentail likning

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back