Integrert inductors & FastHenry

E

eng

Guest
Hei, jeg jobber med høy ytelse ICs (nemlig RFIC MMIC). Jeg trenger å ha noen dokumenter om integrert inductors. Kan noen anbefale noen tutorial om integreted inductors? (Grunnprinsipper, metoder for å bygge, overhodet) Jeg trenger også noen tutorials og eksempel filer for FastHenry program. Jeg har lastet ned programmet, men jeg vet ikke hvordan å designe en spole med dette programmet. Eventuelle hjelp vil være svært apprecited. Takk på forhånd. PS: Som en påminnelse FastHenry er et program i stand til å beregne frekvens-avhengig selvtillit og gjensidig induktanser, samt motstand, av en generisk tridimensional ledende struktur, i magnetoquasistatic tilnærming

Jeg har prøvd FastHenry for flere ganger og sammenlignet resultatene med andre EM Solver. Den er nøyaktig og enkel å bruke. Og det er gratis!

Hei eng, antar jeg du snakker om spiral MMIC inductors. Nesten alle gode MMIC utforming boken vil ha litt info om spiral induktorer. Vanligvis for nye metoder IEEE MTT er bra start å lete etter dokumenter. Men hvis du er ute etter en bok som kort adressene mange utførelser og gir utforming oppskrifter deretter "Transmission Linje Design Handbook" fra Wadell er trolig en god bok å starte med. Prosessen du designer med er også viktig, GaAs eller Silicon. Noen støperier gi deg grunnleggende design og tilsvarende kretser. Alt dette fungerer bare hvis du designe under selvtillit resonans av spole. Nær, og ovenfor, selv resonans må du bruke en EM-Simulator. Regards, harkonnen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back