Interface flere 4021s and 4094s med PIC (si 16F84)

E

efarook

Guest
Hei,

For et prosjekt av meg, har jeg for å koble flere 4021s (3 eller flere) for håndtering av innganger og flere 4094s (3 eller flere) for håndtering av utganger.Siden vi alle vet at det finnes begrensninger i kilden og vask strøm (så langt jeg kan huske, er det om 20mA).

Mitt spørsmål er hvor mange 4021s and 4094s kan kobles direkte til en enkelt PIC (som 16F84/628).Hvis jeg vil koble dem, må jeg bruke buffere i mellom?

Vennligst gi meg noen idé om dette, et eksempel skjematisk (om mulig) være nyttig.

Takk.

Hei,
Kan du fortelle meg hva er 4021s and 4094s?
Jeg vil være sikker på at Latches kan brukes i din sak eller ikke.

Ja, du kan!

og foreta alle data relatert linjer felles og separate klokken linjene, i dette oppsettet klokken linjer fungerer som markering linjer.

Hallo,

Takk for rask respons.

Sorry for the inconvenience.Sjetongene beskrivelser er:

4021 = 8 scenen skift register (parallell til seriell) (for å skifte i innganger
4094 = 8 scenen skift register (seriell til parallell) (til å skifte ut utganger serielt)

Hovedtrekket disse brikkene er, kan de cascaded med hverandre for å danne høyere antall innganger / utganger.

Gi meg beskjed hvis du trenger ytterligere detaljer.Jeg fant flere eksempler på bruk av disse chips med AT89S52, men kunne ikke funnet en med PIC.Det er derfor jeg spør.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back