inveter dc / ac

A

Antoine Magdi

Guest
først, takk for å lese mitt innlegg ...Jeg er nybegynner i kraft kontroll og jeg har mange problemer i ac ...jeg håper ikke å forstyrre degmine venner laget en vindmølle for å generere elektrisitet, de endelig kommet til 2 ledninger hver er 12V dc/40A ....de ønsker å overføre den til 220V AC og det overskytende kraft, de ønsker å lagre den i et batteri 12V/40A også ...og jeg må gjøre kontrollen ...mine spørsmål:1) fordi ideen om omformeren er basert på klokken kilde, hvorfor foretrekker (for eksempel) ic 555 eller 4047, og hvis jeg måtte velge en krets fra de vedlagte skjemaer, mitt valg må baseres på hva?!2) hvordan kan jeg vite om produksjonen av signalet av den vedlagte kretser er en firkantbølge eller sinuskurve, (hvis det er tilfellet firkantbølge gjør som gjør en skade for noen induktiv krets lei av denne firkantbølge?!)3) som design er bedre, den ene er basert på mikrokontrollere, eller bare en klokke kilde?!4) makt vurdering er 480 watt som du kan se, og rutenettet vil ikke forbruke all denne makten ...Hvordan kan jeg lade et batteri fra det overskytende kraft for perioden når det ikke er nok vind (og hvordan jeg kan beskytte overcharge)5) hvor jeg kan beskytte omformeren fra overbelastning ...Kan jeg implementere en bryter sikring mellom inngang (ledningen 12V) og omformeren eller det er en bedre ideslutt, å takk for vennlighet lese all denne meldingen ...Jeg vil være veldig thankfull hvis du hjalp meg.

Som en første kommentar, ville ingen av de viste kretser kunne kilde 400 W. Den første, kan være 200, og den andre et par ti, i beste fall.Begge har også alvorlige mangler som mest sannsynlig forhindre fra pålitelig drift.

Den andre kommentaren, er det umulig å operere denne enkle typen inverter rutenettet tilkoblet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back