IR-fjernkontroll interence med andre eksterne

S

suryakant

Guest
Hei, jeg utvikle en IR-fjernkontroll (RC5) basert applikasjon. Hvordan sikrer jeg at min sub-adressen ikke kolliderer med andre fjernkontroll (som TV, musikk system, laptop, AC osv.)? Fra nettet, kom jeg å vite at noen sub-adresser er reservert .. kan jeg bruke dem? eller er det spesielle sub-adresser som skal benyttes for tilpassede applikasjoner? Takk alle.

Du postet i en hobby forum. Er din søknad bare for din egen personlige bruk? Eller er du utvikle et produkt for salg? Hvis du utvikler bare til eget bruk, ville jeg anbefaler at du velger en sub-adressen til en enhet som du ikke eier, og er usannsynlig å møte. Dersom du utvikler for salg, så du virkelig trenger å kontakte Philips og diskutere lisensiering deres protokoll og få en tildelt sub-adresse fra dem. Ellers vil du risikere søksmål senere. Ved hjelp av en reservert sub-adresse uten å vite hvorfor det var reservert er risikabelt. Hvis det var reservert for fremtidig utvidelse, så bruker den ikke vil forårsake problemer. Minst, det vil ikke skape problemer før fremtidig utvidelse finner sted. Vi er alle forlede til å tro nettet har alle de nyeste info. Faktisk mange nettsteder inneholde svært gammel info. Sub-adresser kan ha vært reservert på det tidspunktet nettstedet postet info, men er nå i bruk. Hvis det var reservert fordi det gir tilgang til noen spesielle moduser i noe utstyr, så dens bruk kan ha svært uforutsigbare resultater.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back