IR (infrarød) til RF (radiofrekvens)

P

pete

Guest
Hi! Jeg eksperimenterer med PIC fjernkontroll for fjernstyring gate kontroll. Ved hjelp av IR kan være interferred med lys fra solen eller fra selve kjøretøyet. Så, for å bare spørre om jeg kan erstatte IR sender-mottaker-enheter i en PIC med et sett av radiosender-mottaker uten å endre koden i PIC? Det er AM og FM 3-pinners sender-mottaker ICs for Pics. Er disse direkte erstatning til IR (Tx-Rx) uten å endre PIC kodene? I så fall kan noen gi meg riktig RF ICs? Thanks ...

hei,
Er disse direkte erstatning til IR (Tx-Rx) uten å endre PIC kodene? I så fall kan noen gi meg riktig RF ICs?
generelt, ja. De fleste IR-systemet har en lav baud, så så lenge RF moduler kan takle den (tror IR baud generelt er 2400) så er det "bør" være fin. Selv om RF-moduler får mye interferens. Hvilke protokoller bruker du for din Comms? Jeg er overrasket du sa IR kan få forstyrrelser fra solen. I min erfaring, mens begrenset i rekkevidde, IR fjernkontroller synes å være mer pålitelig på grunn av 38Khz modulasjon. Hva IR mottaker modul bruker du? Hvis du ikke vet om IR, søk google for 'Sony RC5'. Det er en standard protokoll for IR fjernkontroller, Theres massevis av info, kode og skjemaer om. BuriedCode. [/Quote]

Jeg antar hva jeg mener er IR lider følsomhet problem når operert i friluft på grunn av solen og frontlykt fra bilen. Kanskje trenger riktig filtrering og orientering av IR-mottakeren. Am bruke en IR-mottaker fra et TV-apparat. Jeg vet ikke sitt varemerke cuz jeg fikk det fra søppel TV hovedkort. Men, gjorde jeg opp min sjel. Jeg trenger å lukke porten når bilen er allerede inne. Jeg vil ha problem med IR siden da IR-mottakeren er på baksiden av min IR-sender. Så det er bedre å bruke en radio, sier AM 434Mhz som er tilgjengelig i Rentron-TWS-434 og RWS-434. Takk for svar og eventuelle kommentarer er velkommen!

hei du kan bruke PTC (TM) IC PT2261 og PT2271 par. h ** p: / / www.princeton.com.tw/ søke etter encooder / dekoder Dette ICs bruk for dørlås og åpen i bilen App. av UHF

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back