Is Magic stand til alvorlige analog design?

H

hyy95120

Guest
Jeg lærer analoge ic design akkurat nå.Jeg har ikke råd til det kommersielle layoutverktøyene, så jeg ser etter følgende alternativer:

1) Skjematisk oppføring:
gschem, jeg har brukt dette lenge og det er svært kraftig.

2) SPICE
LTC SPICE er gratis og forfatteren sier det er like kraftig som HSPICE, og det
blir brukt internt i Linear Tech å designe sine egne ICs.
Jeg har brukt det i DC-DC design: Det er kraftig

3) Layout
Jeg har hørt om Magic, og har ikke brukt den.Kan noen fortelle meg om det er i stand til alvorlige analoge ic design?Thanks a lot!

Hører du om Ledit og Lasi?Disse er ikke dårlig og Lasi er gratis layout verktøyet.
sjekke http://cmosedu.com/

LTspice / SwitcherCAD III er ganske godt verktøy.Hovedmålet er å bytte mode power supply design.Du må kanskje sjekke om modellen tilgjengelig.Det er en masse eksempler fra cmosedu.com hjemmeside for boken av R. Jacob Baker.

Jeg brukte Magic lenge lenge siden.Verktøyet ble brukt av de fleste studenter i USA i det siste for å gjøre chip design.Det bør være god nok for deg.Du må kanskje finne brukerne gruppen for å se hvordan du kan få støtte når du har det problemet ..
En annen ting, kan det hende du trenger å se hvor vanskelig å setup design miljøet (teknologi setup), utvinning evne, DRC nøyaktighet, GDS / CIF eksport evne.

Du kan ta en titt på LASI fra cmosedu nettsted.mm

Magic er et flott layout verktøy og kan brukes for en alvorlig layout design.MEN .... det finnes noen problemer med den, hovedsakelig: --

1.Blir treg når GDS størrelse er meget stor.
2.Noen ganger henger når de jobber på BIG design.

Men i stil tror at man kan bruke magi som det er ganske kraftig verktøy, og kan tilpasses i henhold til ditt behov.

Hvis u vet noen Intrinsics, kan u gjøre Magic tjene u bedre.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back