isolasjon mellom analoge og digitale bakken

D

dipak.rf

Guest
Hvordan isolerer jeg meg digital og analog bakken på samme underlaget?

Beskrivelse: Jeg har blandet signal design med analog og digital blokker, nå må jeg separat eller isolere meg digital VSS og analog VSS.men mitt problem er substrat vil være det samme.

du kan bruke ulike grunnen for analog og digital for eksempel gnda for analog og GND for digital

Den begrunnelse vil alltid være tilkoblet via underlaget.Underlaget har en ganske høy impedans skjønt.Jeg har nylig målt rundt 90ohm mellom pinnene kun koblet via underlaget på en chip vi gjort.Nåværende vil generelt ta minste motstands vei, som vil være gjennom metall lag og av chip.Må holde grunnlag separat på metal lag skjønt.

Din GNDs vil alltid er koblet til underlaget din.

En god layout teknikk er å ha to (eller flere) uavhengige GND linjer, vil man være kobler alle substrat kontakter og den andre (e) skal gjøre din faktiske chip JORD tilkoblinger.Deretter vil alle de "uavhengige" JORD linjer kobles (kortsluttet hverandre) ved GND bindingen pad ...

dipak.rf skrev:

Hvordan isolerer jeg meg digital og analog bakken på samme underlaget?Beskrivelse: Jeg har blandet signal design med analog og digital blokker, nå må jeg separat eller isolere meg digital VSS og analog VSS.
men mitt problem er substrat vil være det samme.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back