Isolation bruker DNWELL

F

Fady Atef

Guest
hei alt jeg trenger å vite de forskjellige isolasjon tech som kan gjøres ved hjelp av DNWELL, som Trench Isolation mellom RF Chanel, eller DNWELL under hver RF-kanal. som er bedre? og hvorfor? takk, og ha fin dag

[Quote = Fady Atef] hei alt jeg trenger å kjenne de forskjellige isolasjon tech som kan gjøres ved hjelp av DNWELL, som Trench Isolation mellom RF Chanel, eller DNWELL under hver RF-kanal. som er bedre? og hvorfor? takk, og ha fin dag [/quote] Jeg tror DNWELL kanskje det beste så langt, fordi det kan generere en isolert P-sub. Og det ser ut som en øy. Så alt frequeny domenenavn støy vil isoleres godt.

Generelt du hav tilgang til grunne grøfter, dype grøft, dype Nwell og Nwell og P + N + diffs. Jo dypere barrieren jo bedre isolasjon. Faktisk det beste ville være hvis du ville ha EPI prosess med høy resistive substrat. Så din Deep Nwell eller dyp grøft ville kutte ut øya på silisium, slik du ville virkelig ha en "egen" substrat for den gitte enheten. Siden de fleste av CMOS teknologien ikke gir høy resistive substrat (ganske ofte EPI og subst er omtrent det samme) som isolasjon teknikkene gir deg noen, men ikke ideell isolasjon. Deep Nwell å være virkelig effektiv må ha minimnm bredde == til EPI tykkelse. For å oppsummere - Deep grøft # 1, Deep Nwell # 2 grunne grøfter # 3

ja jeg hav tilgang til grunne grøfter, dype grøft, dype Nwell og Nwell og P + N + diffs jeg først gjøre isolasjon med dyp grøft (n +, OD, Nwell, og dype Nwell), så mer enn én adv. meg å bruke Deep nwell som det gjør det så øy, slik som er bedre isolert [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 14 minutter: [/color] [/size] [quote = Teddy] [color = red] Deep Nwell å være virkelig effektiv må ha minimnm bredde == til EPI tykkelse. [/Color] For å oppsummere - Deep grøft # 1, Deep Nwell # 2 grunne grøften # 3 [/quote] Hva gjorde u Meen?

I min mening, Deep Nw + NBL (N + begravet lag) er den beste for isolasjon.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back