Jeg må lære SPICE ...

C

CMOS-babe

Guest
Min instruktør sa at det vil være PSPICE spørsmål i eksamen, og vi må studere den for oss selv ... Og jeg mistet ... kan noen fortelle meg hvor skal jeg begynne?

Hvilke SPICE simulator bruker du?

De er alle stort sett de samme, konstruere skjematisk og du kan plassere prober for å finne noden spenning og grenen strømmer det er den mest grunnleggende delen i analog modus.Selvfølgelig kan du for mye mer enn at f.eks.transient analyse og Bode plot, FFT, temperatur .....

Poenget med Spice er at den kan forutse og simulere kretsen resultatet uten å måtte bygge den fysisk, starte med å bygge en krets kan du utforske funksjonen til programvare for å se hva de tilbyr.Hver programvaren varierer i funksjon / evne og det er ulike SPICE spesielt for ulike områder også, hvilket område du er nøyaktig forbereder?

Jeg tror disse to bøkene er nok for deg!

1.Microsim Pspice for Windows: En Circuit Simulation Primer Dc, Ac, og enheter og kretser av Roy W. Goody
2.Microsim Pspice for Windows: Operational Amplifiers og digitale kretser
av Roy W. Goody

Få denne bøker og nedlasting psspice eval kopi fra Microsim nettsted
og trening!

Hei,

Først, hvis du ikke har tilgang til alle pspice programvare, laste ned eval vesion inkludert i Orcad 10.0:

h ** p: / / www.orcad.com / download.orcaddemo.aspx

eller last studenten frittstående versjon 9.1:

h ** p: / / www.101science.com/Swelectronics.htm

For det andre finner noen gode opplæringen over nettet, som denne:

h ** p: / / www.ee.umn.edu / grupper / hkn / resources / krydder / PSpiceTutorialHKN.pdf

eller denne:

http://encon.fke.utm.my/nikd/pspiceclub/PSpice% 20Tutor91_1.pdferstatte * by t

Jeg håper at dette kanskje hjelper!
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Finne noen pspice koden og skjematisk av denne koden.Og prøve å forstå disse prøven kodene ved reffering til en pspice referanse.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back