Jeg trenger hjelp med å drive en mikrokontroller

S

skakz

Guest
hei jeg bygger en enhet med en 3,7 batteri kilde og min microntroller behov maks 100mA og 3,6 V beste spenning i 3.3 trenger det 40 mA i normal modus og 60μA i powerdown modus Mitt store problem er å få 3,6 fra 3,7 jeg vil sette en motstand og jeg får det, er verdien fra V = IR som jeg bruker jeg? hvis jeg brukte 100mA og mikrokontroller R er 1Ω det er ok, men hvis strømmen var mindre spenning på pinne vil bli høy hvis jeg brukte 60μA deretter når micrcontroller behov 40mA spenningen på pin vil være mindre enn 3! vennligst noen hjelpe meg

I stedet for en motstand bruk Schottky Diode med Vf ≈ 0.35V .. For eksempel har BAT15 Vf = 0.32V @ 10mA .. Hilsen IanP

Zener kan være godt valg ..... men jeg tror du kan mate 3.7V direclty til UC, bør den tåle det! Sjekk specs i dataarket, er jeg ganske sikker på at det skal fungere ut. Lykke til

[Quote = IanP] I stedet for en motstand bruk Schottky Diode med Vf ≈ 0.35V .. For eksempel har BAT15 Vf = 0.32V @ 10mA .. Regards, IanP [/quote] hva er Schottky diode [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 4 minutter: [/color] [/size] den Zinner diode vil hjelpe i tilfelle av spenningen øker, men vil hjelp i den andre saken eller Zinner vil gi V på 3,6 hva noensinne strømmen er [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] [quote = Jack / / ani] Zener kan være godt valg ..... men jeg tror du kan mate 3.7V direclty til UC, bør den tåle det! Sjekk specs i dataarket, er jeg ganske sikker på at det skal fungere ut. Lykke til [/quote] det fungerer 3 til 3,6

hva er Schottky diode
En shottky barriere diode er bare én type diode. Dens fordel i dette tilfellet er den lave fremover spenningsfall. For å bruke som IanP foreslått, må du sette den i serie med batteriet. Jeg tror dette alternativet er bedre enn å bruke en zener diode. Pass på at spenningen på batteriet du har tenkt å bruke, ikke gå ned med det ladetilstand. Lithium-ion batterier er et godt valg, forblir deres spenningen konstant inntil deres end-of-life. Du kan også bruke en lav-frafall regulator ... Jeg foreslår også at du ikke prøver å bruke 3,7 V direkte, vanligvis 3.6V er den absolutt maksimale!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back