Jeg trenger mer utvalg i IR

N

nikhilele

Guest
Jeg bruker TSOP 1738 infrarød mottaker
og 38KHz kilde bruker ne555 driving to IR-ledede

Nå er de plass på samme pcb IR stråler reflekteres fra objektet foran og de blir mottatt av TSOP1738

Jeg er maksimert LED nåværende og jeg har forsøkt å angi frekvensen for lengst rekkevidde som betyr frekvensen er satt til 38Khz bruker variable motstander.

Nå er mitt område er ikke så god i forhold til eksterne tv,
kan signalet mottas av mine IR-mottaker, selv etter hiting veggen som er 2-3 meter fra min mottaker.

Men på samme punkt i min senderen som ligger bare en enkel 38KHz kilde gir meg rekkevidde opp til 2-3 feets.

Så må jeg gjort dette 38Khz av / på for å øke rekkevidden eller min LED er ikke av beste kvalitet.

Hva er LED peak gjeldende i kretsen?
Du kan alltid bruke mer LED's ved behov, enten i serien, eller parallelt, men i det siste tilfellet hver bør ha sin egen ballast motstander.

IR-senderen og IR-mottaker bør begge opererer på
samme bølgelengde.De bør være raske nok til å operere på det
frekvens.Og det er fortsatt en liten hindring bør du overvinnes.
Skal du ha for å matche Beregnigner til kilden, det er et betydelig
bortkommen Capacitance over IR diode og min gjetning er at du er
pumping stasjonen strøm i parallelle Capacitance av ledede
og nesten ingenting i ledet selv.Så må du koble en spiral
over terminaler av IR ført til tune den til 38 kHz at du
bruker til å kjøre den.
Har mye moro!

Bruk et oscilloskop for å se signalet.Dersom støyen er høy, design i et band pass filter på mottakeren.

Tsop inneholder en Båndpassdesign filter

Jeg har en metode for å øke rekkevidden TSOP1738 er Ir-mottaker som center frekvensen 38khz.

Fra detaljert studie av sine Dataark kom jeg vite som reagerer mindre kontinuerlig 38khz-signal, og det også behov for en stillhet gapet etter dataoverføring.så jeg gjorde mitt IR transmitter for 1ms og deretter av for 1ms etter få på og av og laget er helt av for 50-60ms og deretter gjentas over ting dette har økt mitt utvalg som format er konsistent med IR-sensor TSOP1738

Hei, Din frekvensen er riktig, men problemet er at du ikke overfører til lang serie av data.Jeg mener å si at på tid (38KHz til IR Diode) skal være mellom 10 og 16 sykler og OFF tid bør være det samme eller mer.Du bør også overfører ikke mer enn 50 - 100ms denne datastrømmen før du innføre en pause i 100ms!.Se på dataarket av TSOP1738!.

IR gjeldende gjennom diode bør noen 20mA pulsed.

Også en kilde til å redusere spredningen er støyen av CPU eller andre enheter på strømmen linjen i TSOP1738, bruk en RC-nettverk til å rengjøre VCC siden det vil gi deg dårlig utvalg også.

hilsen,

Paul.

datablader sier at burst skal være større da 10cycles
jeg gjør ir for 1.5ms og deretter av ved samme tid
og etter 20-40ms jeg gi pause med 60-90ms

Jeg har brukt rc filter også.

I det noen annen måte å øke omfanget
andre sensoren.

Mitt mål er å fornemme nærhet atleast 1feet og atmost 5 meter
Jeg har nådd opp til 3 meter bare.ved å øke mer aktuelle i direkte få omfanget mer enn 6feet.

plz tar ikke ir reflekteres tilbake og deretter sensed dette er ikke direkte kobling

Hei, Hvis jeg forstår riktig, vil du at den skal reflektere og har et stort utvalg? ..riktige?.Jeg regner med at du bruker Vishay IR-detektor? ..De er de beste jeg har oppdaget under testing for et kommersielt produkt, litt dyrt men OK om du ikke et problem, tror jeg.

Har du prøvd å bruke en annen IR diode (transmitter) med en mer smale strålen Jeg antar at du bruker 5 mm type riktige?.Du kan også bruke to i serie hvis du Strømforsyningslampen er ikke et problem!.

Vil du oppdage en bil eller noe sånt ???..En måte å gjøre dette på er å plassere en liten metall eller speil type på otherside veggen

Paul.

Jeg bruker TSOP1738 fra vishay

Jeg bruker 5 mm ir ledet fra everlight

Jeg vil oppdage tilfeldig objekt spesielt menneskerEn meget godt likt produkt har jeg funnet u kan ta en titt
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg tror de bruker svært høyt kort gjeldende pulser i 100 eller enda 400mA for 20ms eller så! ..Påvisning er ute av rekkevidde, siden du bruke fullstendige modulen!.

Så 20ms eller enda mindre 10ms briste af 38KHz på IR LED med 100mA Aktuell (se dataarket) og gi en sprekke hvert 250ms kanskje 0,5 sekund! ..som er mer enn du trenger!.

Paul.

Code:

Påvisning er ute av rekkevidde, siden du bruke fullstendige modulen!.

Hei, Det jeg ønsket å gjøre klart er det du ikke kan gjøre noe på mottakeren side siden din ved hjelp av en modul som gjør alle gjenkjennings fungere for deg.Hva du trenger å gjøre er å gi de beste forholdene for detektoren å utføre optimalt.

hilsen,

Paul.

ok så endelig har jeg starte den på nytt fra utforme en mottaker bruker photodiode eller phototransitor så jeg kan få god rekkevidde.

så er det en god utforming av IR-mottaker i dette forum eller et annet sted ikke bare for å kontrollere avstanden men bør uimottakelig for andre ir kilder som tv eksterne etc..

Hai Nikil
Får vi originale TSOP1738 i bangalore eller du hadde brukt et annet alternativ for dette prosjektet?.

shababkietien wrote:

Fortell meg situasjon der u trenger slike ting.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back