Jernbane inditance og motstand

T

tadeupasetto

Guest
Hei,
Jeg prøver å simulere en fase shifter bruker en varactor og jeg trenger å vite hvordan jeg kan anslå induktive og resistive efects for kondensatoren.

Jernbane inductance normalt modled i serien med Jernbane, dens verdier forskjellig for ulike kondensatoren konfigurasjoner,
f.eks føre Ap har store inductances (opptil noen NH), mens chip hetter har lav inductances (fraksjon på NH).For chip caps, det avhenger også av hvordan du montere chips og mengden solders brukes.

Jernbane motstand er direkte relatert til kondensatoren Q. Her kan du modell det enten en R i serie med C eller en R i parallell med C. Du kan få verdien lett hvis du kjenner kondensatoren Q. Du kan trekke formelen selv.Basert på modellen (enten med Rp eller RS, skriver uttrykk for Z og Q lik imaginære delen av Z delt på ekte del av Z, løse for R og R er en funksjon av Q, f, og C.

I annonser u kan modellen den hvis du har klar definisjon av varactor enheten.

er jeg bruker varactors tilgjengelig i Ansoft Desinger, som MV2105 og MMBV105GLT1, men resultatene av simuleringer og praktiske resultatene er svært forskjellige.Jeg
vil gjerne vite om jeg trenger å gjøre samme korreksjoner i disse modellene.

thank's

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back