JTAG kabel for CPLD

S

swapnil_vlsi

Guest
HI,

kan fortelle meg om JTAG Cable.i hav å laste ned en kode til CPLD med JTAG Cable.i implementert JTAG kabel fra Xilinx site ........
er det noen forskjell mellom JTAG for FPGA n CPLD ...........
Hvilke forskjellige maskinvare for CPLD ....

MENS du laster det viser en id-kode feil som ikke matchet med forventet kode ...
spør etter BSDL fil .... allerede finnes. JED filen er generert?
......der hvor jeg får feil kan noen fortelle meg?

hvis ur får denne feilen bare swich av kit gang n-bryteren på og tilordne. bit mønster igjen

Ved å implementere Xilinx kabelen fra nettsiden, jeg antar at du bygde 74HC125 kretsen vist på Internett.Et par ting å sjekke.Dette er den samme krets Xilinx selger i deres Parallellport III adapter.Mange mennesker har bygget dette og fått det til å fungere, så design er solid.

Sv: circuit må få strøm fra CPLD verten.Kontroller at 3-5V fra pin 14 til 7 av 74HC125.Ingen strøm betyr ingen jobb.

B: The Impact programvaren har en særhet i at hvis du forsøker å åpne en CPLD eller FPGA uten å slå opp enheten, vil programmet gå inn i en dårlig forfatning og vil nekte å jobbe selv om du har riktig kraft problemet.Løsningen er å avslutte Impact og starte den på nytt.Også være forsiktig så du ikke klikke på ikonet for mange ganger.Programmet er tregt å vise splash skjermen.Hvis du klikker den på nytt, starter det to kopier og de vil slåss med hverandre om kontrollen.Beste metoden er å koble kabel, strøm opp i styret, og deretter starte Impact.

C: Senere versjoner av Impact har en debug-modus som du kan bruke til å veksle TCK, TMS og TDI.Dette er nyttig å sjekke ut din krets forbindelser.Se gjennom menyene på toppen banner og prøve å bruke debug modus.Å beskrive JTAG i et par setninger.TCK er klokken.TMS er et signal som brukes til å skille mellom data og kommandoer.TDI er en data i CPLD eller FPGA.TDO er data fra CPLD eller FPGA tilbake til programmerer.TCK og TDI veksle ganske ofte.TMS bytter sjeldnere.TDO bytter bare når delen er å gi tilbake data.TDO er åpent avløp og må ha en ekstern pullup å VCC (se skjematisk).

D: Denne kretsen fungerer bare med en parallell-porter som er koblet til hovedkortet eller en plugin PCI-kort.Det arbeider ikke med USB til parallellporten omformere.

E: Parallel port innstillinger i BIOS kan påvirke driften på noen datamaskiner.Hvis alt annet mislykkes, kan du prøve å endre BIOS-innstillingene.

F: Periodisk feil er tilgjengelig i Windows XP.Problemet er at XP jevne avstemninger portene på jakt etter nye Plug and Play-enheter.Hvis XP avstemninger porten i løpet av tiden du bruker den, kan feil oppstå.

---- Steve

Hallo,

Hva er VCC nivå CPLD din.Fordi hvis VCC nivåene er forskjellige som 3.3V og 5V, det må være annen kabel du må bruke.
Fortell meg Part navnet CPLD ditt.

Hvis u trenger mer informasjon ikke nøl med å spørre meg.

Takk,
N. Muralidhara

Hei

Jeg skal bruke XC9572 enheten for første gang.

Jeg har det nødvendige JED filen, og jeg bare trenger å programmere XC9572 enheten med JTAG-port på hovedkortet mitt.

Jeg vil gjøre parallellporten programmering adapter med 74HC125 IC som per i pdf dokumentet lagt ut på nettet og i et annet innlegg på dette forumet.

Hvilken programvare må jeg løpe å programmere denne enheten på PCen min?

Alle linkene på Xilinx nettstedet ende opp med programvare suiter som er 900 MB eller større!Er ikke det et enkelt program programvare?

Takk!

Hei
Du kan bruke Xilinx ISE Webpack Edition
eller
Bruk eldre versjon av Xilinx ISE Foundation ....

Hei Mosi,

Har du noen linker hvor jeg kan få en mindre filstørrelse å laste ned?Den ISE Webpack eller stiftelsen er 900 MB downloads!

Jeg vil bare programmere CPLD - som også bare XC9572 enhet - og egentlig ikke gjøre det hele designprosessen for hele familien av Xilinx enheter.

Hvis jeg har noe annet valg enn å laste ned så stor fil, så vil jeg gjøre det, vel!

Takk
Shashi

Du kan velge individuelle filer å laste ned ... og deretter bare velge frittstående programmeringsverktøy på Xilinx ..

Eller laste ned web installasjonsprogrammet (ca 48 MB) av ISE.
Deretter velger du bare programmerer verktøyet alternativet mens installasjonen.Vel dessverre som også har en filstørrelse på 651 MB.

Takk for all hjelp folkens!

Made programmeringen adapteren i henhold til skjematisk lagt ut på dette forumet, lastet ned 650 MB ISE Webpack fra Xilinx og alt arbeidet like en ynde å programmere Xilinx enheter ombord!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back