kan alle kropp forklare meg er wht SDF Annotation

Hei
SDF standerd Forsinkelse format navn itselft indikerer det consisists av cellen og netto forsinkelser i ulike nivåer etter syntese.
SDF er en standers whih støttes av alle EDA verktøy.
Afetr utføre syntesen verktøyene vil generere SDF fil wrt gitt libraies.
Vi kan bruke denne filen for innlegget simulering, Timing Analysis, eller verktøyet migrasjon .. osv. ..
For mer info u kan se etter SDF formater i områder.
- satya

det kan være Standard Delay format
eller Start Skilletegn Frame

SDF merknad er et skritt å ta med timingen i gatelevel netlist.

SDF brukes til STA - Synopsys PrimeTime og Cadence ...så videre

Hei,

SDF står for Standard Delay Format.

vi kan få denne filen for en soc i ulike faser av ASIC flyt

- Synthesis (Wireload modell, men ikke nøyaktig)
- Cell Step (Magma / PC / Jupitar, kan brukes til å gjøre GLS oppsett)
- Etter Plassering (for PC, brukt til GLS oppsett)
- Etter Detail Route dvs. P & R (mer realistiske og nøyaktige for Gate Level simuleringer)

Takk & Hensyn
yln

Hei alle,

hvert selskap gjør simuleringen av RTL-kode for dens funksjon begrunnelser.men for å vite at designene fungerer i sanntid eller ikke de vil simulere netlist med sdf.such at de kan gjøre den dynamiske simuleringer på design.it er kun for verifikasjoner.

sdf inneholder;

det cantains forsinkelsen cused av hver nettet og cellen i alle hjørnene (dvs. maks, min, typ).

hilsen,
ramesh.s

SDF står for Standard Delay Format.Denne filen inneholder forsinkelsen informasjon.For eksempel:
1.For combinational Gates: The prop forsinkelse fra endring i innspill til endring i produksjonen.
2.Sekvensiell Cell: Klokke-2-Out forsinkelser.
3.Og også interconnect forsinkelser.

Etter Layout er parasitt-utvinning gjort.Utgangen av disse er usuall spef, dspf etc som ikke kan brukes direkte med netlist for simulering.Derfor er det konverteres til SDF (SDF er generert basert på RC-fil).
Således ved hjelp SDF i simulering du er å sørge for at den faktiske forsinkelse (layout) blir brukt for simulering.
Dette er back-merknad.

SDF står for standard parasittiske format.
Det er generelt forsinkelser knyttet til hver digitale porter avgrenset av noen condition.these kalles timing arcs.the annotator som vanligvis innebygget å simuleringsverktøy ser sdf filen og funksjonell modell av porten og sjekker om den komplette timingen buer er til stede i sdf file.It ser også for konsistens mellom gate nivå netlist, funksjonell modell og SDF fil.

I enkel måte legge forsinkelse ting til netlist mann ..- satya

Som det er sagt før, SDF er en slags timing fil.Det kan genereres fra simuleringsmodell når vi gjøre pre-sim som ikke bryr seg om netto forsinkelsen.I innlegget sim, kan vi trekke RC forsinkelse fra netto parasited parametere.Deretter kan vi gi både nett og gate forsinkelse for simulering blir den kalt tilbake-merknad.Jeg bruker NC simulator å gjøre simuleringen og feilsøke mønstre eller testbench.
Jeg er ikke kjent med layout design, hva flyt og hvilke verktøy bruker backend ingeniører til å gi SDF for post-sim? Jeg vil gjerne vite litt details.Thank deg!
Dessuten: Et annet spørsmål er hvordan kan vi få forsinkelsen infmation når condtions endring, jeg mener driftsspenning, temperatur og frekvens varierer i et område som kalles hjørner (mindelays, typdelays og maxdelays).

SDF inneholder IO Delay, sette opp, hold, CELL FORSINKELSE,
Nyttig for Dynamic Timing Analysis (gate Sim)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back