kan dc blocker hindre lasting i ckt med 1x koaksial BNC kabel i oscilloskop

A

alimjoco

Guest
Jeg ønsker å måle en viss AC signal ridende på en DC i en strømførende opp LDO. Formålet er å måle PSRR. Kan en ekstern DC blocker være effektiv i å eliminere lasting effekt til ckt siden Im bare bruke en BNC koaksialkabel (1x) ved 50 ohm avslutning? Vil dette være den samme med 10x passive oscilloskop sonde? Hvordan kan jeg kwno hvis det er en effekt i lasting? Jeg overvåke DC utgangsstrøm og dens like. Dersom dette vil bli lastet med 50ohm, skulle jeg utgangsstrømmen vil bli endret .. er det sant? takk

Ikke bruk 50 ohm terminering, vil det helt ugyldig resultatene dine. Putting DC på 50 ohm vil brenne den ut. For ringvirkninger målinger bruke en DC blokkering kondensator som reaktans er lavt i forhold til 1M inngangsimpedansen av oscilloskop, sier> 0,1 MF. AX 10 sonden har 10M + 5PF impedans. Frank

Hei, takk jeg ment å måle en AC signal ridning i en DC med et oscilloskop. Jeg vil avslutte med i inngangen på 50ohm av oscilloskop, men med en ekstern DC blocker. I så fall i'only måle AC innhold. Jeg brukte en 50 ohm terminering siden jeg bruker en 50 ohm kabel .. derfor det bør avsluttes med 50 ohm for å minske stående bølger på høyere frekvens .. kontakten min kabel til omfanget er bare BNC som jeg bare ha det hjemmelaget ... jeg dont bruke noen standard oscilloscpe sonde. Hva tror du, er det gyldig?

Ikke bruk oppsigelse, for din søknad stående bølger er ikke viktig. Hvis det en godt designet PSU så alt du får er noen millivolt av rippel. Hvis det å produsere noen høy frekvens eller hvit støy da du ikke kan bruke et oscilloskop, lesing vil variere med din tidsbase fart og skjerm glans. Du må bruke en sann RMS sensing, bredt bånd voltmeter. Frank

Du nevner ikke frekvensområdet av interesse. Jeg er enig i at TL søkeord er ikke et problem opp til en lav MHz-området. Så du kan koble en unterminated koaksialkabel uten ytterligere forutsetninger. Plassere en AC 50 ohm avslutning kan påvirke PSRR målingen ved å legge til en lav resistiv belastning, avhengig av dagens bypass elementene. 50 ohm terminerte oscilloskop innganger er vanligvis trygt med 1 eller 2 W (7 eller 10 V DC). Men DC belastningen ville være sikkert uønsket.

HI fvm, hvis jeg skal måle en inngang krusning signal i DUT pin som jeg kan variere fra 100khz til 100MHz, er hva den beste metoden å måle den eksakte skvulpe signal inn i DUT pin på med et oscilloskop og spektrum analysator? Jeg pleier brukte en koaksialkabel loddet på DUT pinnen og den flettede ledninger er jordet, så er det en fm blocker før omfanget input som blir sagt opp av en 50ohm .. noen andre metoder? Takk

Frekvensområde opp til 100 MHz reiser spørsmålet om sonden inngangsimpedans og korrekt jordforbindelsen. Jeg foretrekker en aktiv sonde eller en resistiv divider (450 ohm serie motstand koblet til en terminert koaksialkabel). Sistnevnte er tilgjengelig som en kommersiell sonde, men kan også lett loddes på plass.

så en serie motstand på 450 ohm vil gjerne ha en 09:01 divider rett? Så jeg trenger å multiplisere produksjonen med ti for å få nøyaktig signal hvis im skal bruke en koaksial kabel .. er det nok å bruke en koaksial med pluss DC stopperen før omfanget inngang 50 ohm terminering? takk kan du se denne .. sin interessante ... http://cds.linear.com/docs/Application% 20Note/an101f.pdf se vedlegg C.. Forresten hva er typisk effekt av de 50 ohm inngangen sikt i omfang når lasting kretsen?

Hvis du er sikker på om tilstrekkelig lav krets impedans, vil 50 ohm sondering (med AC kobling) være OK

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back