kan du hjelpe meg med å gjøre Acusition sytem

V

vjfaisal

Guest
heiJeg ønsker å gjøre mitt eget Acusition for EEG-data, og det bør være av 8-kanaler.Som EEG hjernen signal i mikrograder volt, så jeg må bruke amplifire med høyere gevinst ....uptill dette vet ....... men

Jeg vil vite hva som bør være krets komponenter, enheter skal legge i sin krets diagram.

behage hjelpe meg hvis noen har en ide i det ...........

med vennlig hilsen

Tillegg per dine krav best design implementering kan gjøres ved bruk av OP-forsterkerne, så må du få en svært høy gevinst å øke milivolts til spenninger i merkbar verdi ... etter at du
har økt grad av spenning Du kan enten bruke en analog til digital konvertering kombinert med en microcontroller som vil deretter presentere data på noen merkbar media ... den beste løsningen vil være å bruke en PIC Microcontroller så mange av PIC-familien har en builtin ADC skal brukes. ..
deretter programmet på microcontroller kan være slik at det presenterer dataene på en LCD Pannel eller det ville kontrollere noen mekaniske pennen til diagrammet det på papir

hei

ya jeg har gjort this.but ved utgangen donot få godt signal på grunn av støy ... for at jeg har bruk lav pass filter, men fortsatt ikke klart .............

vennligst gi meg ideen om hvordan du fjerner støyen 50 Hz, og andre små gjenstander på signalet i kretsen slik at jeg har godt signal.

hilsen

Hei,
u kan bruke et hakk filter for å fjerne strømmen støynivå på 50 Hz.takk
sawaak

Beklager min venn.men riktig dicttion er "erverv".Lykke til

du kan bruke TI 16 bit sigma deltaet ADCs som har interne 50/60Hz interne digitale avvisning filtre

vjfaisal,

Digital filtrering er å foretrekke, skyldes det tilpasningsevne, så du må velge microcontrolers med store mengder MIPS, som armer og DSPs.

Det bør være god til å lage en pre-forsterker nær pasientens hode, for å redusere antennen effekten av wire legh av sonde kabling, tar nødvendig signal conditioning.

Det
er alt jeg husker, for stund.

vel som du prøver å få EEG signaler som i det virkelige lav milli volt, så når du er på reise fra EEG Strap til resten av kretsen mellom miljøet fører til mye støy over disse små signaler reiser via kabel, så når du forsøker å forsterke og filtrere signaler støy også forsterkes og filtreres ... den beste løsningen vil være at du først bruke noen forsterker på staps som remen må ha en forsterker som vil forsterke signalet helt i første og deretter sende den til kabel ... på denne måten signalet vil være mer enn bare noen milli volt og senere disse store signaler blir enklere å være fitered og sortert ut ... så modellen bør være noe

spenn-> amplifier.........cable.........filter / controller / furthur forsterker / skriver / etc

hi jamshaid

De forklarer meg hva er starp ...........hilsen

Hi vjfaisalm
vel som du
er villig til å gjøre en EEG enhet som vil få milli volt fra kroppen, slik at elektrodene på enheten vil helt sikkert bli tilkobling via noen gripende verktøyet, enten et klipp til grap huden, eller en stap som vil dekke din elektrode eller en stropp som håndleddet watch eller andre ting som skulle koble elektrodene til kroppen ... Jeg var henvise denne tilkobling medium som stroppen.
Med vennlig hilsen

hi jamshaid;

du har gitt meg gode forslag ..........men vennlig fortelle meg, er du gi meg følgende idé å implementereSom Eeg signalet i mikrograder volt, den electrods selv forsterke litt, og deretter fra
Jeg tror at stroppen, det jeg mener er electroddes er festet til Human hodebunnen med en spesiell gel.

1) elektroder (stropper)> antialiasing lav passfilter (fc = 50Hz)> ADC> forsterke (10k gevinst)> microcontroller>
PC
Er dette riktig valg .......vise meg klar sekvens hvis andre ..........

2) som jeg ønsker å jobbe på noen ønsket frekvensene i EEG-signalet kommer fra hjernen, er det også mange andre ting / interferance (EOG, øye-signaler) comeout fra hjernen når vi pakker ut signaler (EEG) fra hjernen.Kan jeg implementere ANC filteret på plass like etter extracing signal fra hjernen, for å subtrahere den de øye signaler.

behage hjelpe meg .... det svært imp

beat hensyn
Dj

Hi VjFaisal, vel ja ved remen jeg mente elektroder forsterker vedlagte i bandet til å være festet, som nærmere forsterkeren vil være mindre blir tapene ... som du ville vite om arbeidsflyt så sjekk den ut.
GEL <<<elektrode forsterker <<<forsterker <<<output

vel som du vil bare filtrere ut akkurat signaler fra øynene mens du tar EEG av hjernen, slik som mmuch jeg vet er at hjernen genererer forskjellige perioder av frekvenser, og
jeg er ingen lege, så jeg vet ikke hvor frequenct vil hjernen generere og som ofte vil være av øynene, for dette enten kan du se en medial profesjonell å spørre om frekvenser, etter å vite om nødvendig frekvens du kan bruke filter som du ønsker, og ja dette filteret bør også ligger ved elektrode forsterker for bedre resultat.

Må gi meg beskjed om
jeg har savnet noe å forklare, eller hvis du trenger litt mer forklaringer ... Lykke

Med vennlig hilsen
Jamshid Dastur

hi jamshaid;

du har gitt meg gode forslag ..........men vennlig fortelle meg, er du gi meg følgende idé å implementereSom Eeg signalet i mikrograder volt, den electrods selv forsterke litt, og deretter fra
Jeg tror at stroppen, det jeg mener er electroddes er festet til Human hodebunnen med en spesiell gel.

1) elektroder (stropper)> antialiasing lav passfilter (fc = 50Hz)> ADC> forsterke (10k gevinst)> microcontroller>
PC
Er dette riktig valg .......vise meg klar sekvens hvis andre ..........

2) som jeg ønsker å jobbe på noen ønsket frekvensene i EEG-signalet kommer fra hjernen, er det også mange andre ting / interferance (EOG, øye-signaler) comeout fra hjernen når vi pakker ut signaler (EEG) fra hjernen.Kan jeg implementere ANC filteret på plass like etter extracing signal fra hjernen, for å subtrahere den de øye signaler.

behage hjelpe meg .... det svært imp

beat hensyn
Dj

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back