Kan en isolator brukes i VCO-utgang?

S

STOIKOV

Guest
kan en isolator eller en sirkulasjonspumpe brukes i en VCO-utgang for å unngå lading kretsen grunn 50Ω instrument impedans?

Det vil redusere effekten av impedans mismatch, men ikke eliminere dem fullstendig. Du bør få omtrent 20dB av isolasjon. Hvis du bruker en sirkulasjonspumpe ikke glem å si ubrukt kontakten Peter

Gain er billig (ved lave krefter), slik at du er bedre med en 10 dB pad + 10 dB gain, og du vil lett få 30 dB av isolasjon, billigere og mindre enn en sirkulasjonspumpe.

Jeg beklager hva mener du med en "gevinst"? Jeg er ikke kjent med RF lab accesories. I ADS er det en sirkulasjonspumpe og en isolator. Hva bør jeg fylle ut i Z1 felt, Z2, Z3 eller hva er de viktigste parametrene? Min intensjon er å plassere en av disse enhetene mellom en VCO og en 50Ω belastning.

Jeg visste ikke at du snakket om simulering. En isolator ville være ideelt, bare la de standardverdiene, 100dB er nok av isolasjon. For en ekte VCO krets en isolator er upraktisk så man skulle bruke en isolert forsterker, som er akkurat attenuator + forsterker + attenuator. Målet er høy revers isolasjon, er imidlertid ikke mye forover gevinst nødvendig.

takk, og hva med de Z-verdiene i annonsene komponenter? Det spiller ingen rolle amplituden til signalet mitt, jeg vil bare frekvensen mot spenningskontroll det er derfor jeg ba om isolatorer og circulators.

Jeg beleive bare la Tham blank og det vil som standard 50 ohm. Hvis du bare gjør en simulering så du trenger ikke en isolator hvis du bare avslutte VCO med 50 ohm.

Vel, faktisk med en kapasitiv last det er ingen problem, men med en 50Ω last emulere en spektrum analysator er det ingen utgangssignal. Jeg har ikke en utgang buffer det er derfor jeg leter etter en enhet som gjør at kretsen ikke skal belastes.

OK, antok jeg at VCO kunne kjøre 50 ohm. Du kan bruke et VCVS med høy inngangsimpedans (1E9), en fremgang på 2, og en 50 ohm utgangsimpedans. Det burde gi deg en frekvens uavhengig, enhet gain buffer med høy inngangsimpedans og 50 ohm utgangsimpedans.

ok takk, er det en god idé for simulering, men jeg har VCO allerede fabrikkerte og trenger å implementere en løsning i laboratorium,: |::?

Høres ut som du trenger en høy impedans sonde. Jeg har en av disse og det fungerer godt, men kan være for stor for søknaden din hvis det er en IC. http://cp.literature.agilent.com/litweb/pdf/E2696-92000.pdf For ICs har jeg laget en fattig manns høy impedans sonde. Jeg tok en tugnsten nål sonde og klippet tuppen av om 1mm fra enden. Da tok en 1k ohm SMT motstand og sølv epoksylimt det mellom spissen og sonden. Dette var primært for DC sondering av RF spor. Det kan være nyttig å få GHz. Det vil være mye står på induktans og tap, men vurderer en spektrum analysator har 100 dB dynmaic rekkevidde kan det være nyttig for enkle målinger. Jeg er sikker på at det er høyimpedans aktive sonder for IC bruk, men de er antagelig dyr. Kanskje en enkel omfang sonde vil fungere også.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back